За три квартали 2021 р. українська металургійна компанія "Метінвест" збільшила продажі в Європу до 5 213 млн дол – це у 2,5 рази більше порівняно з таким же періодом минулого року, повідомляє UaProm із посиланням на фінансовий звіт компанії. Частка європейських країн у загальному обсязі продажів досягла 38% проти 27% у 2020 р., сказано в матеріалі.
Така динаміка пов'язана в основному зі збільшенням цін реалізації метало- та залізорудної продукції, зазначили в "Метінвесті". До того ж відвантаження котунів, напівфабрикатів та готової металопродукції зросло на 53%, 39% та 43% відповідно, йдеться у статті.
Продажі в Україні склали 26% від загального обсягу. Втім, за три квартали частка українського ринку впала на 2% – до 3 506 млн дол.
Виручка у країнах Близького Сходу та Північної Африки досягла 2 037 млн дол – 15% у загальному обсязі надходжень (-2% рік до року). За даними "Метінвесту", підприємства компанії за вказаний період збільшили постачання до країн регіону товарного чавуну на 16%, плоского прокату – на 2% та залізорудної продукції – у 2,7 разів.
В той же час, у "Метінвесті" повідомляють про зниження продажів в Азію на 22% порівняно з аналогічним періодом 2020-го на тлі зниження постачання залізорудної продукції на 45% та майже відсутності відвантажень напівфабрикатів та готової металопродукції. Це вплинуло на зниження частки регіону в консолідованій виручці – з 15% до 7%.
Частка виручки у країнах СНД не змінилася і становила 6%. Так само на рівні 5% у загальному обсязі продажів дотримується регіон Північної Америки. Хоча у компанії відзначили зростання постачання чавуну на тлі зростання цін реалізації.
Зазначається також, що за 9 місяців 2021 р. EBITDA компанії виросла в 4 рази порівняно з аналогічним періодом 2020-го – до 6 102 млн дол. Близько 10% (537 млн дол.) компанія досягла завдяки операційним покращенням, зокрема більш ефективному споживанню сировини та енергоносіїв, підвищенню продуктивності основного технологічного обладнання, покращенню ефективності продажів. Також у "Метінвесті" вказали на позитивний вплив зростання обсягів реалізації продукції власного виробництва, у т. ч. готової сталевої продукції та котунів, ефект від якого склав 449 млн дол.