Володимир Ткаченко

"Це світова тенденція – всі країни захищають свої ринки": Ткаченко про підвищення експортного мита на брухт

Металурги підтримують підвищення експортного мита на брухт до 58 євро/т, аби вітчизняні підприємства могли конкурувати на світовому ринку

Заступник генерального директора "АрселорМіттал Кривий Ріг" Володимир Ткаченко прокоментував питання підвищення експортного мита на металобрухт. Зокрема, він заявив, що всі країни світу захищають свої ринки для розвитку вітчизняного виробництва та розвитку власних економік. Особливо, коли йдеться про металургійну промисловість, передає "112.ua".

Зауважимо, що Верховна Рада України ухвалила законопроект про підвищення експортного мита на брухт чорних металів з нинішніх 42 до 58 євро/т наприкінці лютого. Утім, наразі в парламенті зареєстровано проект постанови про його скасування. В разі, якщо його буде проголосовано, вже з вересня мито зменшиться з 42 до 8,5 євро/т. Це дасть змогу заготівникам брухту безперешкодно вивозити його за кордон.

За таких умов українські підприємства цілком можуть опинитися в умовах дефіциту сировини.

При цьому цілком очевидно, що країні вигідніше експортувати готову продукцію, ніж сировину. А за умов гострої конкуренції на зовнішніх ринках українська металургія опиниться в програшному становищі. Це позначиться на валютній виручці та кількості робочих місць у галузі, прогнозують експерти.

Український металобрухт вельми цікавить Туреччину. Втім, саме з цією країною ми конкуруємо на світовому металургійному ринку. Крім того, Туреччина вже запровадила мита на імпорт української металургійної продукції.

Нині, каже Володимир Ткаченко, це світова тенденція – всі країни захищають свої ринки.

Як приклад експерт наводить Єгипет, де ухвалили рішення, що виключно підприємства, які виготовляють прокат, можуть імпортувати напівзаготовки. Це звужує можливості для потрапляння на власний ринок продукції, яка може скласти конкуренцію товарам, виробленим усередині країни.

"Росіяни торік дозволили експорт металобрухту тільки через певні порти. Раніше дозволялося вивозити брухт тільки через порт у Магадані. На український ринок готова продукція надходить абсолютно вільно. Наш внутрішній ринок не захищений, а щоб потрапити на зовнішні ринки, українським виробникам доводиться долати торгові бар'єри, а потім конкурувати з виробниками", – пояснює Ткаченко.

При цьому він додає: металурги підтримують підвищення експортного мита на брухт до 58 євро/т, аби вітчизняні підприємства не втрачали сировину і могли конкурувати на світовому ринку.

Попередній матеріал
У Нігерії обвалилася школа: є загиблі і травмовані – відео
Наступний матеріал
Українським консулам нарешті дозволили відвідати військовополонених моряків у російському СІЗО
Теги: