Залізна руда
Залізна руда Depositphotos

Пропозиція підвищити ренту спровокувала паніку на видобувних підприємствах – фіндиректор "Метінвесту"

    Читайте по-русски
    Пропонований депутатами спосіб формування податку при підрахунку рентних платежів на видобуток залізної руди може призвести до зростання ренти у 4-5 разів, кажуть експерти

    Наміри Верховної Ради підвищити ренту на видобуток залізної руди призвели до наростання панічних настроїв і перегляду інвестиційних планів на підприємствах гірничодобувного сегмента. Про це повідомила фінансова директорка групи "Метінвсет" Юлія Данкова на засіданні робочої групи при комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики, повідомляє UaProm.

    Депутати і представники бізнесу обговорювали положення законопроєктів 1210 і 1210-1, подані до ВР фракцією "Слуга народу". Зокрема, документи пропонують зміну підходу до формування бази оподаткування при підрахунку рентних платежів на видобуток залізної руди. За оцінками учасників ринку, це може призвести до зростання рентних платежів у 4-5 разів.

    "На жаль, вже на підприємствах паніка, уже стоп з інвестицій. Не хочеться перетворювати експертний комітет на пропагандистський майданчик, але це все-таки реально. Будь-які рішення приймаються виходячи з економічної доцільності: чи не буде вигідно за витратами добувати руду, її будуть купувати у Бразилії і у Австралії. Ось і все", – зазначила Данкова.

    Вона нагадала, що підприємства "Метінвесту" дотримуються рекомендованого МВФ паритету розподілу прибутку видобувних компаній. Згідно з ним власник надр отримує 40% прибутку, а компанія, яка в подальшому інвестує в розвиток своєї діяльності, – 60%.

    "За перерахованими сплатами, а це рента і податок на прибуток, ми його навіть перевиконуємо. Відповідно, чому робиться висновок про надприбутковість підприємства, мені незрозуміло", – заявила Данкова.

    Депутати комітету наполягають на озвученій раніше пропозиції про використання формульного підходу до визначення ренти. Розмір ренти пропонується встановити на рівні 8% від вартості тонни ЗРС за індексом Platts у Північному порту Китаю. При цьому формула в такому вигляді не враховує витрат бізнесу на транспортування сировини залізницею і в порти Китаю, що, за оцінками бізнесу, складає до 30% від вартості продукції.

    Попередній матеріал
    NYT: спецслужби Заходу виявили надсекретний підрозділ РФ, який "підриває" Європу
    Наступний матеріал
    Білий дім відмовився співпрацювати у розслідуванні щодо імпічменту Трампа – офіційно
    Теги: