Кияни: "Киев - сплошная плохая дорога - Фрунзе, любая улица на Подоле. Любая".
Кияни: "Проспект Победы и Окружная, Газопроводная на Виноградаре - в ужасном состоянии".
Кияни: "Лучче я вам назву там, де можна проїхать: на Бориспіль тіки дорога і на Межигір`я, всі остальні погані".
В один голос усі, хто за кермом, нарікають на столичні дороги. Стільки вибоїн, як цьогоріч, кажуть, ще не бачили. Через такі перепони на шляху за зиму автівки геть зносилися.
Кияни: "Все уже собирают деньги на весну делать ходовую часть. Самый минимальный ремонт обойдется гривен в 700 - это считайте, что повезло".
А от киянці Наталії Воробйовій не пощастило: дорога від Києва до Одеси на авто забрала з гаманця не одну тисячу гривень - повезла нове авто на СТО.
Наталія Воробойова, киянка: "Я лично - адвокат и буду готовить иск. За одну поездку в Одессу, новая машина на гарантийном обслуживании - поставила в ремонт на замену ходовой и на замену стоек".
Два клієнти пані Наталі далеко не їздили: потрапили у вибоїни у середмісті столиці - там колеса і залишилися. Судитимуться. Цьогоріч Феміда вже стала на бік одного позивача і зобов`язала "Київатодор" виплатити йому 25 тисяч гривень.
Наталія Воробойова, киянка: "У меня есть два прецедента, два обращения в компанию, когда у людей отвалились колеса. Планируем подавать в административній суд, потому что бездействие субъекта власти - это полномочия админсуда".
У корпорації пояснюють - ремонтують те, на що дає кошти мерія.
Анатолій Галиновський, прес-секретар КК "Київатодор": "136 млн. - це половина від того нормативу, який ми мали б робити. Тобто, ми зробимо десь 700 тисяч квадратних метрів, а мали б півтора мільйони. Немає коштів. Скільки держава може нам виділити, скільки бюджет Києва може дозволити - на ту суму і робимо".
Поточний ремонт: за щорічною нормою - 1 500 тис. кв. м., зробили у 2012 - 90 тис. кв. м. (7% від норми), планують у 2013 - 700 тис. кв. м. (50% від норми).
Грошей на усі дороги немає і не буде - визнає і чільник адміністації.
Олександр Попов, голова КМДА: "У нас 18 мільйонів квадратних метрів шляхів у Києві, і з них 16 на сьогоднішній день уже замортизовані. Для цього потрібно 18 мільярдів гривень".
Із капітальним ремонтом ситуація ще гірша: торік на нього виділили 25 мільйонів гривень. За ці гроші відремонтували лише два відсотки від запланованого. Цьогоріч попросили сто мільйонів, аби завершити роботи на мосту Патона та Венеціанському. А от на проспекті Перемоги, на який найбільше нарікають кияни, готові зробити реконструкцію, якщо Кабмін профінансує:
Анатолій Галиновський, прес-секретар КК "Київатодор": "Він уже відслужив два з половиною терміни і ми просимо щоб виділили кошти - це 412 мільйонів гривень, це реуконструкція, повністю хочем поновити проспект Перемоги".
Ні проїхати, ні пройти - міжквартальні проїзди теж у суцільних вибоїнах. Знайти такий асфальт можна чи не у кожному другому дворі. Приміром, цей проїзд веде прямо під стіни "Київавтодору".
Відповідають за утримання проїздів ЖЕКи, однак ремонтує їх той самий "Київавтодор". Торік грошей вистачило на 180 будинків, цьогоріч заплановано - удвічі менше. Тим часом, у мерії вже запросили "на килим" у понеділок керманича корпорації.
Олександр Попов, голова КМДА: "Є різне відношення в одному районі, в іншому районі до цього процесу. Розглянемо хід ремонту зараз і дамо оцінку тим, хто цим займається".
Містяни свою оцінку автодорівцям вже дали. У мережі з`явилася сторінка під назвою "Я ненавиджу Укравтодор". Учасники залишають там світлини та відео доріг. Половина цих фотографій - столичні реалії. Сторінку вже уподобали майже дві з половиною тисячі користувачів.
Світлана Одаренко, Євген Кияшко, 5 канал.