Після того, як " Укрзалізниця" у другому тижні червня пропустила через прикордонний перехід "Ужгород" левову частку транзитних вантажів, переважно з Росії, була введена конвенційна заборона, однакова для всіх вантажовідправників України та РФ. Про це повідомив нардеп Володимир Гусак на особистій сторінці у Facebook.
"Якщо більш детально, то ситуація на прикордонному переході "Ужгород" склалася таким чином: УЗ, знаючи про заплановані ремонтні роботи на словацькій стороні та ймовірну зупинку руху (як це вже було у травні), першочергово масовано пропускає транзитні вагони РФ (з 1 по 7 червня середній пропуск транзитних вантажів складав близько 50 вагонів на добу, а вже за 8-14 червня він досяг майже 170 вагонів на добу), у той же час помітно пригальмовує українські експортні вантажі (протягом першого тижня середній пропуск складав близько 230 вагонів на добу, а вже протягом другого – близько 130 вагонів на добу)", - відзначає Гусак.
Він стверджує, що наслідком таких дій з боку "Укрзалізниці" стало те, що українські виробники недовантажили протягом тижня близько 700 вагонів чи майже 48 тисяч тонн вантажів.
"Це призведе невиконання зобов’язань перед їх партнерами в Європі та скорочення валютної виручки до країни", - відзначає нардеп.
"Державне підприємство, за логікою, повинно діяти винятково в інтересах держави та вітчизняних виробників, а не спрямовувати вектор зусиль на підтримання прибутковості російського бізнесу. Але така логіка не діє, якщо окремі службовці в УЗ через свою короткозорість або із корисних міркувань не дбають про державний інтерес!" – зауважив Гусак.
Також нардеп повідомив, що відповідне питання буде порушено на рівні комітетів Верховної Ради та профільних міністерств.