business-tv.com.ua

Металурги просять переглянути право "УЗ" самостійно призначати тарифи на використання напіввагонів

    Повноваження "УЗ" щодо самостійного встановлення тарифів можуть негативно вплинути на конкурентоспроможність української продукції на ринку, переконані промисловці

    Надання ПАТ "Укрзалізниця" повноважень вільно встановлювати тарифи за використання напіввагонів призведе до нерегульованого зростання вартості вантажоперевезень. Про це зазначається в листі глави Федерації металургів України Сергія Біленького й президента Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександра Каленкова голові Державної регуляторної служби Ксенії Ляпіній. Про це повідомляє UAProm.

    Як відзначили представники металургійної галузі, Мінінфраструктури вже направило у Державну регуляторну службу проект наказу "Про затвердження змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги", який, зокрема, передбачає включення у найменування видів перевезень, робіт і послуг, які виконуються залізничним транспортом за вільними ("договірними") тарифами, плати за використання власних напіввагонів "УЗ" (вагонна складова плати за перевезення) в межах України.

    "Є всі підстави вважати, що ухвалення такого рішення вкрай негативно вплине на стан вітчизняної економіки, оскільки гарантовано призведе до нічим нерегульованого зростання загальної вартості вантажних перевезень для більшості галузей промисловості, а також до значного зростання корупційних ризиків у системі ПАТ"Укрзалізниця", – наголошується в листі.

    Також металурги зазначають: "Наші розрахунки показують, що загальні витрати учасників ринку можуть вирости більш ніж на 4 млрд грн на рік, що неодмінно позначиться на подальшому погіршенні їх конкурентоспроможності на ринку".

    Крім того, учасники ринку акцентували увагу на невирішеності проблеми відсутності прозорості та пов'язаної з цим корупції у питанні розподілу між вантажовідправниками парку піввагонів, що знаходяться під управлінням філії "УЗ" – Центру транспортної логістики (ЦТЛ).

    Зі слів металургів, одні приватні власники вантажів можуть бути забезпечені напіввагонами на 10%, тоді як інші – на понад 90%.

    "Надання повноважень ПАТ "Укрзалізниця" щодо вільного ціноутворення тільки посилить існуючу проблематику у сфері залізничних перевезень. Крім можливості надавати преференції окремим вантажовідправникам у частині забезпечення вагонами, посадові особи ПАТ "Укрзалізниця" також отримають можливість встановлювати такі тарифи окремим вантажовідправникам, які самі будуть вважати "ринковими", – йдеться в листі.

    Відтак, Бєлєнький і Каленков вважають, що у зв'язку з вищевикладеним проект наказу "Про затвердження змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги" має бути опрацьований Антимонопольним комітетом України у частині дотримання законодавства про захист економічної конкуренції.

    Вони наголошують: виходячи з того, що більше 70% всіх вантажів, які перевозяться залізницею, відвантажуються напіввагонами, запропонована ініціатива гарантовано призведе до зростання витрат на організацію перевезень вантажів у масштабах всього ринку перевезень України, які будуть перекладені на вантажовласників і кінцевих споживачів.

    Попередній матеріал
    Бійці на різних позиціях кажуть про загострення – журналіст
    Наступний матеріал
    "Золота жила Ляшка": депутат задекларував виграші у лотерею на понад півмільйона гривень
    Теги:

    Металурги просять Гройсмана, щоб "Укрзалізниця" працювала справедливо

    Тарифну політику Укрзалізниці потрібно повернути в правове поле – Каленков

    Через "Укрзалізницю" ми змушені зараз знизити виробництво – гендиректор АКХЗ