Паливо
Паливо 112.ua

Експерти попередили про можливе різке зростання цін на АЗС - причини

    Читайте по-русски
    Імпортні поставки заміщають брак вітчизняного виробництва, вважає експерт

    Якщо влада підтримає звернення підконтрольної групі "Приват" Ігоря Коломойського "Укртатнафти", напівдержавної "Укрнафти" і державного "Укргазвидобування" і встаноить мита на поставки з Росії дизеля й автогазу, ціни на АЗС зростуть. Таку думку висловив оглядач галузевого видання "Нафторинок" Дмитро Глумов, йдеться в статті "112.ua" "Коломойський хоче більшого: "Приват" домагається підвищення цін на дизель й автогаз".

    "Якщо рішення щодо підвищення мит на постачання дизпалива з Росії буде ухвалено, це призведе до підвищення цін на ринку, оскільки в структурі балансу дизельного палива на них припадає близько 36% наповнення ринку", – сказав Глумов. Він додав:

    "На частку російських поставок автогазу припадає до половини обсягу ринку. Імпортні поставки заміщають брак вітчизняного виробництва, а в разі їх припинення "Кременчуцький НПЗ", "Укртатнафта" й "Укрнафта" (до складу якої входять підприємства з виробництва автогазу) не зможуть покрити дефіцит на ринку, що неминуче призведе до підвищення цін".

    За оцінками експертів, дизельне паливо подорожчає близько на 1,3 грн. Зріджений газ додасть у ціні щонайменше 0,7 грн. Загальну суму підвищення внаслідок запровадження протекціоністських заходів оцінюють у 13 млрд грн на рік, з яких 11 млрд становитиме частка дизельного палива, кажуть експерти. Це чудово розуміють і власті, пише видання.

    "Причому на першому етапі, одразу після запровадження мит, зростання цін може бути ажіотажним: частина продавців зазвичай страхується і користується подібними ситуаціями, і ціни різко злетять. За тиждень-два вони відкотяться до економічно обґрунтованого (з урахуванням розміру мита) рівня", – зазначив Глумов.

    Неминуче підвищення цін ляже на плечі простих українців і принесе надприбутки структурам Коломойського, впевнені експерти. Україна давно не забезпечує себе автомобільним паливом власного виробництва: кількість приватних НПЗ не без зусиль того самого Коломойського, який отримав контроль над "Укртатнафтою", скоротилася до одного, стверджує експерт. Також виробляє автопаливо Шебелинський НПЗ державного "Укргазвидобування", повідомляють експерти. Частка українського дизпалива на ринку – близько 10%, і навіть якщо Кременчуцький НПЗ "Укртатнафти" збільшить перероблення удвічі, ситуацію це не змінить, додає Дмитро Глумов.

    "Показовою є ситуація із запровадження мит на трубопровідні постачання дизеля, внаслідок чого нафтопродуктопровід "Прикарпатзахідтранс", на частку якого припадало понад 40% усього бензину, споживаного в Україні, на тривалий час припинив роботу. Невдовзі після цього оптові ціни на ДТ істотно зросли. Зокрема, дрібнооптова ціна дизпалива за перші два тижні вересня додала майже 4 грн на кожному літрі (майже 20% від ціни). Стабілізувати ситуацію вдалося тільки завдяки збільшенню поставок дизпалива з Білорусі, про які вирушила домовлятися урядова делегація з України", – повідомляє експерт.

    "Укртатнафта", "Укрнафта" й "Укргазвидобування" подали спільну заяву до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за фактом антиконкурентних дій при постачанні в Україну російського дизпалива і скрапленого газу (ЗВГ), пише видання. Українські виробники наполягають на компенсаційних заходах у вигляді мит на субсидований імпорт із 8,46% зі щорічним підвищенням їх розміру на 4,24 процентних пункти – до 25,4% з 1 січня 2024 року, додають журналісти.

    Попередній матеріал
    Зінкевич: справа проти Федини та Звіробій – це переслідування патріотів командою Зеленського
    Наступний матеріал
    "Плівки Гончарука": СБУ визнала справжність записів розмови прем'єр-міністра з Рожковою та Маркаровою
    Теги:
    Loading...