Майже 800 гривень на тонні зернових втрачають аграрії через транспортний колапс на залізниці. Про це заявив в ефірі "24-го каналу" голова Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко.
Цей колапс особливо проявився на Південно-західній залізниці, яка наразі взагалі зупинила перевезення збіжжя, зазначає видання.
"Через критичну ситуацію з відвантаженням в аграріїв припинили купувати зернові і ціни одразу почали падати. Скільки часу буде зупинена ця магістральна лінія, в "Укрзалізниці" поки що не кажуть. Втрати виробників величезні – 800 гривень на тонні, не через те, що зерно псується, осипається на полях, а через те, що фермери не можуть продати його за достойну ціну", – цитує Леоніда Козаченка "24 канал".
"Ми говорили про те, що залізниця перевозить понад 60 відсотків таких вантажів. На жаль, та модернізація, яка планувалася, не відбулася. І Укрзалізниця нині не здатна забезпечити необхідну кількість локомотивів, які могли б обслуговувати наразі понад 20 тисяч вагонів", – зазначив голова Української аграрної конфедерації.
"Потрібно розвивати приватну тягу. Знімати монополію з магістральних перевезень. І в уряді з цим погоджуються. Однак обіцяють запровадити приватну тягу не раніше ніж за три роки. Сказали, що основною причиною цього є те, що потрібно ухвалити три постанови Кабінету Міністрів і прийняти близько десяти підзаконних актів. Невже для цього потрібно ще три роки? Уявляєте, яких втрат за цей час зазнають аграрії", – пояснив керівник профільної Асоціації.
Окрім демонополізації залізничних перевезень, переказує видання слова Л. Козаченка, потрібно розвивати річкові перевезення та будувати сучасні автобани. Тоді Україна насправді стане світовою житницею і здатна буде нагодувати пів світу.