Автоматична індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення вкрай негативно вплине на аграрну галузь України. Про це заявив в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко, передає "Мінпром".
Він пояснив, що у випадку автоіндексації – зміни тарифів залізничного держмонополіста стають непрогнозованими для бізнесу.
"Ми прогнозованості не бачимо. Більш того, це не дуже прозоро. Прив'язка до індексу споживчих цін, який важко прогнозувати, призводить до того, що 30 вересня ми не можемо знати, яким буде тариф на 3 жовтня – тобто навіть на такому короткому плечі", – наголосив представник УЗА.
Він уточнив, що 30-40% контрактів в цьому секторі укладається на форвардних умовах.
"Тобто зерно може бути ще не посіяно, але вже продано. Тому дуже важлива прогнозованість тарифів", – зауважив Іващенко.
При цьому, за його словами, сама УЗ не встигає за темпами розвитку української аграрної галузі.
"Укрзалізниця" збільшила перевезення зерна до 36 млн тон – але це не той приріст, який задовольняв би аграрний ринок. Оскільки в цьому році ми будемо мати рекордний експорт зерна, 59-60 млн тон. У порівнянні із попередніми 52 млн тонами", – резюмував представник Української зернової асоціації.