Літак, авіаперевезення
Літак, авіаперевезення http://visittoukraine.com

Авіаперельоти з України: чи можна відкрити аеропорти під час війни і що для цього треба – пояснення експертів

Читайте по-русски
Українські державні органи на розмови про відкриття рейсів поки реагують дуже стримано

Чи відкриються бодай якісь українські аеропорти до кінця року? Дуже вірогідно, кажуть у найбільшому лоукост-перевізнику Європи. Представники компанії "Раянейр" приїздили до України. Обіцянками насипали добряче: тут тобі і мільярдні інвестиції, і купа рейсів з України. В українських державних органах на заяви авіагіганта стримана реакція. "5 канал" дізнався у фахівців галузі – чи варто сподіватися на відкриття аеропортів і у яких саме містах.

Світлини з цієї події, а точніше заяви її учасників, наробили гомону в Україні. До аеропорту "Бориспіль" приїхав директор однієї з найбільших авіакомпаній Європи. Наобіцяв багато.

"Розглядаємо два плани: один, коли війна закінчиться і все відкриється в один чи два дні. І другий, найбільш вірогідний, згідно з яким ми можемо запланувати невелику кількість рейсів вже наприкінці цього року", – сказав керівник авіакомпанії Ryanair Майкл О'Лірі.

Лоукост-перевізник обіцяє інвестицій на 3 мільярди. Переконує: виглядає безпечним запуск обмеженої кількості рейсів із Києва та Львова. А згодом також і з Одеси. Авіакомпанія переконує: може йтися про кілька десятків рейсів з України.

"О'Лірі – він геній піару. Більшість того, що він каже – треба ділити на 5. І множити удесятеро у плані піару. Все, що він зробив, і все, що він сказав – це про піар", – переконаний експерт з питань авіації Денис Антонюк.

Усі опитані "5 каналом" фахівці сходяться в одному – запуску рейсів цього року не варто очікувати. У перспективі польоти можуть відновити. Потенційно – з летовищ на заході України.

Цікавими видаються щонайменше 3 аеропорти. Це – Львів, Чернівці та Ужгород. Останнє летовище розташоване за лічені кілометри від кордону.

Фактично борт одразу після зльоту опиниться у повітряному просторі Словаччини. що робить політ найбезпечнішим з-поміж інших летовищ. Але тут виникає інше питання – чи буде попит на рейси з Ужгорода?

"Уявіть собі, людина буде летіти з Ужгорода до Франкфурта, наприклад. А там пересідати і летіти до США. Оголошують повітряну тривогу і все – пересадки зриваються. При тому, якщо людина запланувала те ж саме з Кошице чи Вроцлава – там тривог немає", – зауважив експерт з питань авіації Денис Антонюк.

Як зробити польоти під час війни безпечними? Це – головна проблема, яку потрібно вирішити. Аеропорти мають захищати установки протиповітряної оборони. Це щонайменше.

"Довести Європейському агенству з питань безпеки польотів, що ми можемо гарантувати безпеку пасажирів і екіпажу на території України. І у такому випадку є можливість для здійснення польотів. Насправді все це ще дуже гіпотетично. Питання безпеки є ключовим. І друге – це страхування", – пояснює юристка з авіаційного права Марія Терещенко.

Якщо Україна зуміє довести безпечність польотів, то після цього авіакомпанії повинні домовитися про страхування таких рейсів. І це буде складно. Бо компанії-страхувальниці не поспішають працювати у зонах воєнних дій. Але є винятки.

Міжнародний аеропорт імені Бен-Ґуріона. Тель-Авів, Ізраїль. Попри війну, що не припиняється десятиліттями – це летовище працює. І пасажиропотік тут колосальний – понад 17 мільйонів людей щорічно. Сюди літають кількадесят світових перевізників.

"Знову ж таки є нюанси. Які саме? У Ізраїлі, окрім військових можливостей створення "залізного купола", є ще й юридичні інструменти. Наприклад, саме держава несе усі страхові ризики і їх покриває. Чи готова Україна пообіцяти таке і чи є бюджет – це треба з'ясовувати", – зазначив авіаційний юрист Сергій Козирєв.

Бо це значні кошти: мільйони, а радше – мільярди гривень. І виникає ще одне запитання: вартість самих квитків для пасажирів. Чи буде за таких умов вигідно літати з України. Українські державні органи на розмови про відкриття рейсів поки реагують дуже стримано. У Державіаслужбі позиції не змінили: небо готові відкрити одразу після завершення бойових дій. А Європейська організація безпеки повітряної навігації прогнозує: українські аеропорти повноцінно відчиняться не раніше 2029-го.

Сергій Барбу, "5 канал"

Як повідомляв 5.UA, Євроконтроль раніше спрогнозував обмеження польотів над Україною та рф до 2029 року.

Нагадаємо, WizzAir призупинить рейси до Кишинева через "ризик у повітряному просторі Молдови".

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Попередній матеріал
ПЦУ перейшла на новий календар: яких свят не торкнуться зміни і як священнослужителі коментують рішення
Наступний матеріал
Епіфаній провів святкову літургію в Києво-Печерській лаврі: сотні вірян з'їхалися з усієї України – включення
Loading...
Кулеба допустив відкриття аеропорту Львова, але "є умова"

Кулеба допустив відкриття аеропорту Львова, але "є умова"

рф до 25 серпня частково закриває повітряний простір у трьох своїх областях – Генштаб ЗСУ

рф до 25 серпня частково закриває повітряний простір у трьох своїх областях – Генштаб ЗСУ

Wizz Air відновлює польоти до москви через "великий попит"

Wizz Air відновлює польоти до москви через "великий попит"