Західна розвідка не бачить ознак збиття рейсу МАУ Тегеран – Київ. Про це із посиланням на канадську службу безпеки повідомили джерела агенції Reuters, інформує "5 канал". Майже новий, трирічний Boeing 737 Міжнародних авіаліній України упав біля Тегерана за кілька хвилин після злету. Трагедія забрала життя 176 людей. Більшість жертв – іноземці. Загинули 13-ро дітей, яким не виповнилося й 10-ти років. Більше в наступному сюжеті.
Пасажирський Boeing 737 Міжнародних авіаліній України розбився на світанку в середу біля Тегерана. З іранської столиці лайнер прямував до Києва. Він устиг набрати висоту 2328 метрів і розбився за кілька хвилин після злету.
Реза Джафарзаде, речник Іранської авіаційної організації, говорить: "Після вильоту з міжнародного аеропорту Імама Хомейні літак розбився між Парандом і Шаріаром. Слідча група Департаменту національної авіації вирушила на місце події, тільки-но ця інформація стала відома".
Відео падіння літака оприлюднили в соцмережах. Видно, що Боїнг спалахує у повітрі і тоді падає на землю. На основі цих кадрів не лише користувачі соцмереж, а й світові ЗМІ почали висувати свої – неофіційні – версії катастрофи. За кілька годин до аварії Іран обстріляв дві авіабази в сусідньому Іраку, де дислокувалися американські військові. Це помста за вбивство американцями іранського генерала Кассема Сулеймані.
Точні причини аварії може назвати аналіз чорних скриньок. Видавати їх виробникові літака – американській компанії Boeing – іранська сторона відмовилася. Місце катастрофи вивчають слідча група й рятувальники. Очевидці трагедії кажуть: професійна робота пілотів допомогла уникнути жертв на землі.
Очевидець Ареф Гераванд каже: "Була приблизно 6-та ранку, коли ми почули вибух. Я їхав на роботу, але повернувся додому. Це було 10 по шостій. А коли я прибув сюди, то побачив, що тіла всіх пасажирів пошматовані. Пілоту вдалося скерувати літак у бік футбольного поля, щоб він не впав на житлові будинки".
Сполучені Штати закликають до цілковитої співпраці з розслідуванням причин авіакатастрофи. Про це заявив Державний секретар США Майк Помпео.

Помпео сказав: "Державний департамент Сполучених Штатів висловлює глибокі співчуття родинам і друзям 176 пасажирів і членів екіпажу, які загинули в трагічній аварії рейсу Міжнародних українських авіаліній. США пильно стежитимуть за цією ситуацією і готові надати Україні всю необхідну допомогу".
Співчуття висловив і прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо. Рейс Тегеран – Київ став останнім для 63-х громадян Канади.
"Уряд Канади продовжить тісно співпрацювати з міжнародними партнерами для того, щоб забезпечити повноту розслідування і дати відповіді на всі запитання, які має з цього приводу наша країна. Я запевняю всіх громадян Канади: ваша безпека – це основний наш пріоритет", – сказав Трюдо.

Володимир Зеленський також провів телефонну розмову із президентом Афганістану. Високопосадовці висловили співчуття родинам загиблих. На борту літака МАУ, який впав напередодні перебували четверо громадян Афганістану.
Через загострення ситуації в регіоні і, зокрема, обстріли Іраном авіабаз на території Іраку, чимало авіаліній уже заявили, що уникатимуть іранського повітряного простору.
Так Річард Ловсон Берронс, командир об'єднаних сил Великої Британії (2013–2016), заявив: "Ракети, якими обстрілювали Ірак, – не придатні для збиття літаків. Швидше за все, він зазнав катастрофи через якусь технічну несправність. Звісно, головним у цій ситуації є той факт, що жоден борт цивільної авіації не повинен літати там, де країни ведуть обстріли балістичними ракетами".
Одними з перших відмовилися від польотів у цій зоні Малайзійські авіалінії, чий пасажирський Boeing рейсу МН-17 був збитий над українським Донбасом з ракетно-зенітної установки БУК, привезеної з Росії в липні 2014 року. Тоді загинули 298 осіб – усі, хто був на облавку. Авіація США також заявила, що уникатиме повітряного простору над Іраном, Іраком, Перською та Оманською затоками. Обмеження на польоти запровадили десятки авіакомпаній. Зокрема, німецька Lufthansa, французька AirFrance, польська LOT, Emirates та Turkish Airlines.
Ірина Родіна, Нонна Стефанова, "5 канал"