З Данії до Німеччини – за 7 хвилин, замість 45. Таку можливість дасть новий підводний тунель, який споруджують через одну з проток у Балтійському морі. Він має стати найдовшим у світі. Завершити будівництво мають 2029-го. Тунелем курсуватимуть автівки й залізниця. Це відкриє краще сполучення між Скандинавією та Центральною Європою. Про подробиці спорудження тунелю дізнавалася Нонна Стефанова.
Фемарнбельтський тунель. Назва – непроста для вимови. Украй складний – і проєкт, що має таку назву. Це підводний тунель, який має перетнути Фемарнбельтську протоку у Балтійському морі. І прокласти найкоротший шлях між Данією і Німеччиною.
"Ласкаво просимо до Фемарн-белту. Поки життя морських глибин триває, як зазвичай, під морським дном з'явилося дещо нове. Це 18-кілометрове сполучення, що складається з найдовшого у світі підводного тунелю. Між Данією та Німеччиною. Між Скандинавією та рештою Європи".
Тунель має з'єднати острів Лолланн у Данії з островом Фемарн у Німеччині. І значно скоротить шлях між великими містами обох держав. Так, подорож між Копенгагеном та Гамбургом триватиме дві години, а зараз – 5.
"Ми зробили багато досліджень і з'ясували, що найкращим рішенням для сполучення Данії та Німеччини є будівництво підводного тунелю. Робимо це таким чином: копаємо траншею між обома країнами. Потім заздалегідь виготовляємо величезні елементи тунелю, які згодом розмістять у цій траншеї. Нам потрібне це сполучення між Данією і Німеччиною, аби будувати кращі інфраструктурні проєкти між усією Європою. А також щоб скоротити шлях, створити коридор, який дозволить більш енергоефективному зеленому транспорту подорожувати зі Швеції, Норвегії – до решти Європи", – зауважила головний менеджер Крістіан Каас Ольденбурґ.
За планом, у підводному тунелі буде автомобільний шлях і залізниця. Вони дозволять перетнути протоку за 10 хвилин на авто або ж за 7 – потягом. Зараз – потрібно 45 хвилин для поромного сполучення.
"Тут, де ми зараз стоїмо, приблизно – 12 метрів. Дамба, яка нас оточує, – ще плюс чотири. А з іншого боку – море. Отже, ми зараз фактично нижче рівня моря. Це старе морське дно", – каже менеджерка Сіне Марія Крістенсен.
"Це дуже важливо, тому що Данія є своєрідними воротами до Балтики, а це означає, що нам дуже потрібні транспортні шляхи через море. Тунель стане воротами між Скандинавією і європейським континентом. Отже, буде багато руху, багато транспорту, а це, зазвичай, додає подальшої активності", – наголосив професор інженерії Технічного університету Данії Пер Ґольтерман.
З недоліків цього будівництва називають шкоду для екології. Зокрема – для морського дна. А також – збільшення трафіку. Але відзначають і користь для довкілля. Коротший шлях і використання залізниці, а отже – менше використання пального та зменшення шкідливих викидів. Спорудження тунелю розпочалося 1 січня 2021 року. Завершити роботи мають 2029 року. Кошторис проєкту – 8 мільярдів доларів.
Нонна Стефанова, "5 канал"
Читайте також: Канцлер Німеччини закликав Євросоюз активізувати підтримку Києва в новому році
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.