Швидкі, мобільні та прості в користуванні. Їх люблять місцеві й обожнюють туристи. Електросамокати в Парижі – скрізь. Французька столиця стала одним із перших міст, де з'явилися ці двоколісні. А тепер першою прибере їх зі своїх вулиць, заборонивши оренду електросамокатів. Відповідне рішення ухвалили на референдумі. Опитування влаштували через зростання кількості ДТП за участю цих транспортних засобів.
"У 2019 році мого малюка, якому було 7 місяців і якого несла дружина на закритому проході, збив електросамокат, що їхав по неправильній смузі. Ми ледь не втратили дитину. Після цього я як громадянин і волонтер захотів привернути увагу місцевої влади і політиків до цієї проблеми", – пояснює житель Парижу Арно Кільбаса.
"Якщо бути відвертим, то хоч я сам маю електросамокат, але проголосував проти їхнього використання, бо в Парижі коїться хаос. Те, як організований рух, і те, які загрози вони створюють у місті, є небезпечним", – зауважив Ібрагім Бютчутак.
Лише торік унаслідок нещасних випадків, пов'язаних з електросамокатами, у Парижі травмувалися пів тисячі людей. Близько трьох десятків загинули. Та попри таку статистику, заборону електричних двоколісних у французькій столиці підтримують далеко не всі.
"Єдиний можливий спосіб для мене побачити своїх онуків, які живуть на іншому кінці Парижу та на околицях, це щоб вони приїхали до мене на самокатах, бо іноді метро й автобуси не ходять. Або ж у будні дорога займає 45 хвилин чи годину, тоді як на самокаті – 25 хвилин. Я впаду у відчай, якщо їх приберуть із вулиць", – каже Крістін ле Брет.
"Це сором, тому що електросамокати задовольняють реальні потреби, люди дуже їм раділи. Сподіваюся, що влада все ж не заборонить цей транспорт, а просто поліпшить правила дорожнього руху та контроль за їхнім використанням", – надіється Мішель Ядан.
Електроскутери напрокат у Парижі можуть брати всі, кому виповнилося 12. Максимальна дозволена швидкість для цього транспорту – 20 кілометрів за годину. Втім часто водії перевищують ліміт, а діти – їздять без шоломів. Компанії, які надають електросамокати в оренду, проблеми визнають. Утім пропонують їх вирішувати посиленням контролю та штрафами, а не повною забороною.
"Париж став взірцем для багатьох міст, не лише в Європі, як столиця, яка запровадила мікромобільність на ранній стадії. А нинішнє рішення йде всупереч глобальному тренду, коли країни й міста створюють правила й умови для того, щоб інтегрувати електросамокати у свою транспортну систему", – наголошує речник компанії-оператора з оренди електросамокатів Флоріан Андерс.
Оренда електросамокатів щороку приносить у бюджет Парижу понад 900 тисяч євро. Усього напрокат здають 15 тисяч таких транспортних засобів. Прибрати їх із вулиць французької столиці мають до кінця серпня. Заборона, втім, не стосується тих містян, які мають власні електросамокати.
Христина Катарина, "5 канал"
Читайте також: Як трамваї та тролейбуси повертаються на маршрути в Києві – сюжет
Дивіться також відео: Українські партизани окупованих міст просять усіх долучитися до флешмобу
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.