У Парижі – поменшає електросамокатів. Уже за лічені дні, з 1 вересня, у столиці Франції забороняють прокат цього виду транспорту. На приватних електросамокатах – їздити можна. А от прокат вирішили згорнути. Перед цим – мерія радилася з парижанами. Більшість із тих, хто прийшов на референдум, висловилися за цю заборону – із міркувань безпеки. Чому так – розповість Нонна Стефанова.
Електросамокати – забирають із вулиць Парижу. Працівники компаній-операторок цього бізнесу мають завершити роботи до 31 серпня. А з 1 вересня узяти напрокат такий електроскутер – буде неможливо. Компанії-операторки – засмучені.
"Протягом цього тривалого періоду часу, з моменту голосування про заборону на референдумі 2 квітня, ми намагалися переконати Париж, що електричні скутери є хорошим вибором серед усіх видів громадського транспорту, доступного парижанам. Це дає змогу уникнути автомобільних заторів і запропонувати екологічний та практичний громадський транспорт. На жаль, наші зусилля були марні, і ми прибираємо ці електросамокати", – пояснює представник компанії-операторки Клемент Петте.
Референдум щодо цього виду транспорту ініціювала мерія Парижу ще навесні. Наче б то безпечний і екологічний електросамокат – насправді виявився не аж таким безпечним. Дедалі більше випадків аварій, травмувань і навіть загибелі орендарів електросамокатів – змусили владу задуматися. Аргументів і зараз звучить чимало. Навіть попри те, що Париж запровадив суворі обмеження для цього транспорту. Це обмеження швидкості до 10 чи 20 кілометрів за годину, залежно від району. Заборона їхати зустрічною смугою, з високим штрафом за порушення. І вимога одягати світловідбивні жилети. Це зменшило, але не усунуло смертність у ДТП з електроскутерами. Торік у Парижі загинули три людини і майже 500 постраждали. А ще за рік перед тим – загиблих було 24.
"Для мене найнебезпечніше те, що іноді їдуть двоє чи троє людей на одному електроскутері, у вухах у багатьох – навушники. Було б добре, якби влада могла щось зробити, аби це зупинити. Особливо з навушниками... Вони їдуть смугою автобуса, і навіть якщо я сигналю – нічого не чують. Тому це справді небезпечно", – наголошує водій.
Та є в Парижі й ті, хто проти заборони на прокат електроскутерів. Кажуть, що консультативний референдум – не був репрезентативним. Адже явка була украй малою – менш як 8% тих, хто мав право голосувати. І хоча 90% із тих, хто взяв участь у голосуванні – проти прокату, компанії-операторки досі вважають, що це – прикрий збіг обставин. І насправді чимало парижан – хотіли б, аби електросамокати залишалися на вулицях міста.
"Думаю, ми мали б залишити електричні скутери. Це такі ж транспортні засоби, як і інші. Сьогодні нам потрібно рухатися хутко, бути швидкими і вибирати транспорт, який буде таким самим швидким, як і доставка їжі", – вважає парижанин.
Та процес уже незворотній. І якщо 2018 року Париж став першим європейським містом, яке дозволило такий прокат – зараз він стане першим містом у Європі, яке його заборонить. 15 тисяч електроскутерів заберуть із вулиць міста. Натомість запропонують прокат велосипедів. Також можна буде їздити на приватних електроскутерах. Але мерія і поліцейські нагадують – головною причиною травм у ДТП з цим видом транспорту була відсутність шолома.
Нонна Стефанова, "5 канал"
Читайте також: Кабмін обмежив використання музики у громадському транспорті – подробиці
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Дивіться також відео за темою: трамваї і тролейбуси Києва повертаються на маршрути.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.