Джефф Безос
Джефф Безос скріншот

"Найбільша пригода з найкращим другом": як готується до польоту в космос мільярдер Безос і його команда

Спеціальний марафон "Квиток у космос" дивіться на "5 каналі" вже о 15:30

Найбільша пригода з найкращим другом! Саме так описує свій майбутній перший космічний політ мільярдер Джефф Безос. До своєї мрії дитинства засновник компанії Amazon летить у відкрите небо на кораблі New Shepard. Його виготовила компанія підприємця Blue Origin.

"Побачити Землю з космосу – це те, що змінює вас дуже сильно, дає вам інше бачення життя. Я хочу здійснити цей політ, бо це моє життя. Я мріяв про це з 5 років", – розповів засновник компанії Джефф Безос.

New Shepard складається з багаторазової ракети та пасажирської капсули. Вона автономна, та нею неможливо керувати із Землі. Названий корабель на честь астронавта Алана Шепарда. Це перший американець, який полетів 1962 року у суборбітальний політ навколо Землі.

"У ракеті компанії Blue Origin геть усі системи автоматичні. Жодної можливості контролювати пілотів немає. Кажуть, що це безпечніше, аніж, якби вони самі сиділи за штурвалом", – зазначив аналітик Ерік Джонсон.

Апарат New Shepard випробували уже 15 разів. Він тестово підіймався в небо на висоту понад 100 кілометрів. Востаннє на борту перебував манекен Люка Скайукера – це персонаж із "Зіркових війн". А нині ж ракета вперше полетить у відкритий космос із людьми. Це станеться у день 52-ї річниці висадки "Аполлона-11" на Місяць.

На облавку судна перебуватиме екіпаж із шести людей. Це троє астронавтів, сам Джефф Безос і його брат Марк.

"Я навіть не міг очікувати, що він полетить зі мною. Але він повинен бути поруч, це буде найбільша пригода з найкращим другом", – радіє Джефф Безос.

Ще один пасажир – це 18-річний нідерландець Олівер Дамен. Він стане наймолодшою в історії людиною, яка здійснить космічний політ. Студент полетить замість анонімного переможця аукціону, який заплатив за квиток 28 мільйонів доларів. Але в останню мить відмовився від подорожі. Однак полетіти у космос він таки зможе, щоправда, вже наступним рейсом.

"Я фанат космосу із самого дитинства. Дуже багато людей хочуть туди потрапити і ось мені це вдасться. Я щасливий!" – наголошує Олівер Дамен, член екіпажу.

У подорож вирушить і 82-річна американська пілотеса Воллі Фанк. Вона стане найстаршою людиною, яка будь-коли літала в космос. Воллі присвятила все своє життя авіації. Однак через свою стать так і не змогла підкорити космос. Нині емоцій не стримує.

"Це найкраща річ, що траплялася зі мною! Мені подобається космос, мені подобається літати. Це класно, я дуже рада, що отримала шанс побувати на такій важливій місії", – переконує членкиня екіпажу Воллі Фанк.

Політ Безоса і його команди триватиме 11 хвилин. За цей час New Shepard вертикально підніметься на висоту 40 кілометрів. Після чого від неї відділиться герметична капсула з пасажирами, яка вже далі підніметься приблизно до 106 кілометрів. Якщо це станеться, корабель перетне Лінію Кармана. Це висота над рівнем моря, яку вважають своєрідним кордоном між атмосферою Землі та космосом.

Потім корабель нерухомо зависне на кілька хвилин у космосі. У цей час туристи зможуть поспостерігати за планетою. Зокрема, побачать темряву космосу та вигнуту перспективу Землі. Капсула має шість місць для пасажирів. Навпроти кожного із них – величезні ілюмінатори, через які можна дивитися на планету. Лише тоді капсула так само вертикально автоматично повернеться на землю. Капсула New Shepard з екіпажем приземлиться за допомогою парашутів.

"Це буде лише перший політ, але важливо, щоби кожен – був успішним. Тоді почнеться хвиля, яка спонукатиме розвиток цього напрямку. У світі не один мільйонер, який готовий це робити", – каже аналітик із питань космосу Марко Касарес.

Це лише перший політ із людьми Blue Origin у космос. У майбутньому компанія Джеффа Безоса планує робити такі регулярні комерційні пасажирські запуски. Квиток на ракету може коштувати від 200 тисяч доларів.

Мирослава Танська, "5 канал"

Спеціальний марафон "Квиток у космос" дивіться на "5 каналі" вже о 15:30. Саме тоді засновник компанії Amazon Джефф Безос полетить у космос на кораблі своєї компанії Blue Origin. А наші оглядачі Михайло Прудник та Вероніка Орєхова допомагатимуть вам спостерігати за цією подією.

Нагадуємо, у космос і назад за півтори години. Британський мільярдер Ричард Бренсон таки здійснив те, про що мріяв із дитинства. Він вирушив у космос на пілотованому літаку Unity із двигуном Virgin Galactic.

Астронавт показав вражаючі знімки Землі з борту МКС – фотогалерея