Про це повідомляє Financial Times.
Використання цього порту для іноземних суден заборонено західними санкціями з 2014 року – після окупації росією Криму.
"Хоча Китай не прийняв запровадження антиросійських санкцій, його торговельні судна раніше уникали портів, контрольованих рф", – йдеться в повідомленні.
За даними українських посадовців, судно Heng Yang 9, під прапором Панами, яке належить і експлуатується компанією Guangxi Changhai Shipping Company, що базується в Гуансі, було помічене в окупованому Криму принаймні тричі за останні кілька місяців.
"140-метрове судно відвідало порт після відкриття в квітні залізничної гілки до Криму, яка, як стверджує Москва, дає змогу доставляти контейнери з загарбаних росією територій Донеччини та Херсонщини", – зазначає FT.
Heng Yang 9 вперше перебувало у порту Севастополь з 19 по 22 червня, 15 серпня судно також запросило дозвіл на захід для завантаження 101-го контейнера. Після цього судно відвідувало порти Туреччини та Єгипту.
"Україна чітко дала зрозуміти, що такі дії неприйнятні, і очікує, що міжнародні партнери суворо уникатимуть контактів з окупованими територіями. Ми висловили рішуче несхвалення цього інциденту і будемо продовжувати стежити за такими випадками та порушувати це питання на дипломатичному рівні", – заявив уповноважений Президента з питань санкційної політики Владислав Власюк.
Журналісти FT змогли перевірити останню з поїздок судна у Крим у вересні за допомогою супутникових знімків, радіолокаційних зображень, даних транспондера та звичайних фотографій.
"Аерофотографія судна, зроблена в Севастополі 14 вересня, збігається із зображенням судна Heng Yang 9, зробленим три дні по тому, коли воно пропливало повз Стамбул. На аерофотографії контейнери на судні розташовані в тому ж порядку, що й під час проходження судна через Босфор", – йдеться в статті.
Під час двотижневого шляху Чорним морем у вересні судно, ймовірно, підробило свої маршрути, використовуючи транспондер для передачі неправдивих координат і маскування своїх пересувань.
"Судно, ймовірно, прямувало до порту Новоросійська на східному узбережжі Чорного моря, де його зафіксували на супутниковому знімку 6 вересня. Згідно з даними, переданими транспондером, судно потім відпливло до російського порту "Кавказ" у Керченській протоці", – наголосили журналісти.
Однак супутник Sentinel-1 Європейського космічного агентства зробив радіолокаційні знімки порту 9 вересня, всього через 10 хвилин після того, як судно повідомило про своє місцезнаходження в гавані, і в зазначеному місці судна не було. Аналогічні ситуації виникли 11 і 15 вересня.
Аналіз Lloyd's List підтвердив ці маніпуляції, йдеться у публікації.
Нагадаємо, росія зуміла вибудувати масштабну схему обходу санкцій, створивши так званий "тіньовий флот" нафтових танкерів. До його складу входять понад 900 танкерів, яким близько 20 років, дізналося видання The New York Times.
Раніше повідомляялось, що Дональд Трамп розглядає введення нових санкцій проти російського "тіньового флоту".
Як повідомляв 5.UA, Металобрухт замість війська: поблизу Севастополя окупанти утворили звалище зіпсованої техніки.
Дивіться також відео:
Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій. Також стежте за нами у мережі WhatsApp. Для англомовної аудиторії маємо WhatsApp англійською.