Одним із місць, де створюють бойові машини, без яких неможливо уявити ВМС України – є завод "Кузня на Рибальському". Подробиці у матеріалі кореспондента "5 каналу" Юрія Жупанова.
Маневрені й швидкі: кораблі, корвети, катери, фрегати – це все та техніка, яка допомагає Військово-морським силам захищати державу. Та за шарами броні місяці кропіткої роботи.
На малому артилеріському катері все на фініші готовності. У ходовій рубці встановлюють обладнання, а у житловому відсіку досі пахне свіжо нанесеною фарбою. Комплектуючі до "Гюрзи-М" закуповували по всьому світу: навігаційне обладнання японське, головні двигуни американські.
"Ми комплектуємо катери найкращими зразками, які існують в світі кораблебудування", – зазначили на заводі.
"Приціл, який використовується для ведення вогню на гарматі, на бойовому модулі, він має свою вісь обертання. Це пов'язано з гранатометом, бо він має невелику швидкість стрільби і щоб потрапити в ціль треба підняти гранатомет на достатньо високий кут. А при цьому, якщо оптична камера буде у вас паралельно з ним працювати, то ви ціль втратите", – розповів заступник генерального директора заводу "Кузня на Рибальському" Сергій Білозубенко.
"Гюрза-М" набирає швидкість 25 вузлів, тобто майже 50 кілометрів на годину, й він здатен вразити ціль на відстані до 4 кілометрів.
Поряд добудовують десантно-штурмовий катер "Кентавр". На його борту можуть перебувати 36 десантників і 5 членів екіпажу. "Кентавр" має навіть кращі характеристики, ніж іноземні аналоги. І знову не обійшлося без вітчизняних розробок.
"Встановлено два полегшені бойові модулі, у кожному з яких встановлено гранатомет "УАГ-40" 40 мм калібру стандарту НАТО – це розробка заводу", – сказав заступник генерального директора заводу "Кузня на Рибальському" Сергій Білозубенко.
Саме з-під рук їхніх майстрів вийшли корвети "Луцьк" і "Тернопіль", які під час анексії Криму захопила Росія. Ще вісім суден на службі у війську – наприклад малі артилерійські броньовані катери "Вишгород", "Нікополь", "Бердянськ". Директор заводу пригадує, що в 2014 році військового флоту як такого не було, все найкраще залишилося в анексованому Криму, а інші країни не хотіли продавати озброєння.
"Тому ми розробили і бойові модулі на базі існуючого на той час в Україні військового озброєння і таким чином зробили катер на тих комплеклектуючих, які мали в будь-який час, будь-який момент і ні від кого не залежали. Катери вийшли і на той час перекрили всю потребу, яка була", – розповів голова правління заводу "Кузня на Рибальському" Валерій Шандра.
"Ми не маємо конкурентів, бо ми єдине підприємство, яке за час незалежності України збудувало більше 100 кораблів та суден. В тому числі танкери, суховантажні, дослідницькі судна та інші", – зазначив в.о. гендиректора заводу "Кузня на Рибальському" Валентин Каширський.
Вже цьогоріч на воду планують спустити ще одну "Гюрзу-М" та "Кентавр".
Читайте також: будуємо і будуватимемо кораблі для України – "Кузня на Рибальському" привітала ВМС зі святом.
Юрій Жупанов, "5 канал".