Псевдомінування використовують як рекламу. Про це в ефірі програми "ІнфоДень" на "5 каналі" заявив заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму Богдан Петренко.
"Після початку війни кількість мінувань зросла втричі. Кому це важливо – цілком зрозуміло. На першому етапі Росія використовувала це для сіяння паніки. Коли люди звикли до цього, почався другий етап. Коли в людей формується негативне ставлення не до тих, хто мінує, а до поліцейських і держави", – зазначив Петренко.
Другий мотив "мінувань", на його думку, – економічний. "Коли треба "піджати" конкурента або прорекламувати себе. Коли мінують невідомий ТРЦ і говорять про це по телебаченню – це реклама".
"Ще один мотив – "корисні ідіоти". Коли люди чують, що відбувається псевдомінування, а потім не говорять про те, що там когось затримали, вони думають, що їм так можна. За статистикою, 30% випадків – це люди, які почули десь про це, а потім у стані алкогольного сп'яніння почали дзвонити і повідомляти про мінування", – сказав експерт.
Він продовжив: "І є людська помста. Від колишніх працівників, колишніх чоловіка або дружини, яка десь там перебуває. В останніх двох випадках це роблять непрофесійні люди, їх завжди затримують і притягають до відповідальності".
Дивіться повну розмову в ефірі "5 каналу":
Нагадаємо, в останнє в Києві повідомляли про мінування 7 листопада. Через анонімний дзвінок закрили станції метро "Золоті Ворота", "Червоний хутір" та "Академмістечко". Вибухівки там не знайшли.