informnapalm.org

Волонтери ІnformNapalm згадали 10 найгучніших фейків російської пропанди за 2016 рік

На українців вигадки і маніпуляції російських пропагандистів вже давно не діють, тому фейки найперше спрямовані на внутрішнього споживача

Волонтери ІnformNapalm згадали 10 найгучніших фейків російської пропаганди за 2016 рік, хоча список російських фейків не обмежуються десяткою, представленою в аналізі. Про це написали волонтери організації.

На українців вигадки і маніпуляції російських пропагандистів вже давно перестали діяти, головна мета - внутрішній споживач, тобто росіяни. У InformNapalm наголошують, що вкидання допомагають російській пропаганді підтримувати рівень ненависті до України, створити псевдонаціональну ідею, "згуртувати російський народ", популяризувати спотворені цінності "русского мира" і кричати про загниваючий Захід.

"Відвертий маразм перестане спрацьовувати лише тоді, коли підніметься загальний інтелектуальний рівень жителів Росії і більшість зможе критично ставитися до інформації зі ЗМІ", – кажуть волонтери.

Далі вони наводять список "найяскравіших" російських фейків за 2016 рік:

1. "Укропи" заживо закопали "ополченців".

Щоб підкреслити жорстокість українських "карателів", російські пропагандисти вкинули в соцмережі постановочне відео (нині відео недоступне для перегляду – Ред.), де чоловіки у військовій формі в балаклавах, нібито ВСУ, кидають людину в яму, а потім засипають землею. При цьому для більшої реалістичності вкрапили українську мову: "Ще не здох ... тримай". А в якості надгробку "укропу" поставили табличку "сепар". Дивно, чому ще кров розіп'ятого хлопчика не потрапила в кадр. Фейкове відео з радістю поширили канал міноборони Росії "Звезда" і РЕН-ТВ.

2. Rammstein – "прихильник Путіна"

Російська пропаганда розповсюдила інформацію про те, що соліст групи Rammstein Тілль Ліндеманн є затятим фаном Володимира Путіна.

Мовляв, тому Тілль і одягнув футболку з портретом Путіна. Насправді ж, на футболці Тілля був зображений череп. "Комсомольская правда" пішла далі від усіх, опублікувавши фейкову фотографію у статті "Соліст Rаmmstein: Навіть Ангела Меркель не може похвалитися такою популярністю, як Володимир Путін", де вся цитата Тілля вигадана від першого до останнього слова. Згодом співак повідомив, що такого не говорив.

Пропагандисти настільки розлютили Тілля, що публікація в виданні Bild так і називається "Я став жертвою путінської пропаганди".

3. Пропагандисти телеканалу "Росія 1" видали дівчину в залі суду, де проходив допит Віктора Януковича, за замміністра МВС Анастасію Дєєву.

Вибрали на відео будь-яку дівчину в окулярах, як Анастасія Дєєва – і є привід розповісти про інтимні фотосесії скандального заступника міністра МВС України.

"Жвавііше обговорюють появу в залі суду зама Авакова. Під час трансляції в кадр дійсно потрапляє ось ця блондинка у блузці. І той факт, що Анастасія Дєєва у блузці, вже сам по собі примітний. Інтернет знає Дєєву в іншому образі. Це та сама Дєєва, яка у відомстві Авакова відповідає за євроінтеграцію – ну а за що ж ще. І всім своїм виглядом демонструє близькість до вільної Європі", – прокоментував пропагандист.

4. Авіаносну групу ВМФ РФ проілюстрували фотографією ВМФ США.

У російських ЗМІ вдавалися і до графічних маніпуляцій, намагаючись додати потужності своєму флоту. Так групу кораблів ВМФ РФ на чолі з авіаносним крейсером "Адмірал Кузнєцов", що увійшла в протоку Ла-Манш, російські ЗМІ проілюстрували фотографією авіаносної групи ВМФ США. Кумедний фейк, який висміяли в соцмережах, додав додаткового трагізму "копченню" російського флоту.

5. ФСБ у Криму видали страйкбольну зброю за бойову. Сфабриковано звинувачення.

Активно в своїй роботі використовують фейки і російські ФСБ, за підтримки ЗМІ. Так, у листопаді 2016 InformNapalm розкрив фейк оперативної зйомки ФСБ, в якій силовики в окупованому Криму видали страйкбольну зброю за бойову і це стало приводом для затримання і позбавлення волі українських експертів.

У фейку були незграбно сфабриковані навіть деталі – кілька пакетиків з написом "Перець червоний", щоб і недалекому російському телеглядачеві донести, що "шпигуни-терористи" – з України. Звичайно, без "важкої артилерії" з "візиткою Яроша" в сюжеті також не обійшлося.

6. Троє біженців ґвалтували 13-річну російськомовну дівчинку протягом доби в Німеччині.

Ось таке відео поширювалося на російських каналах. Берлінська поліція чітко заявила: "За результатами розслідування, не мало місця ні викрадення, ні зґвалтування".

7. Кисельов показав підроблене посвідчення дивізії СС "Галичина".

У Дмитра Кисельова немає жодного випуску, в якому він би не збрехав, нахабно і цинічно, пишуть волонтери InformNapalm. Але особливо незграбним вийшов ефір, де він в руках показує нібито аусвайс. Однак в документі, що демонструвався пропагандистом, зображена на фото не та людина, про яку говорив Кисельов, текст написаний сучасним шрифтом Times New Roman, з помилками в німецькій мові, які допускаються при перекладі Google-перекладачем. І вишенька на торті – цитата Гітлера з слів, яких він не говорив.

8. Сюжет про "поганий Євросоюз" і необхідність взаємодії з Росією, на основі повністю вигаданих слів французів, у яких брали інтерв'ю.

Французький канал Canal+ не полінувався і розібрав по кісточках весь пропагандистський сюжет "Росія 24" про євроскептиків у Франції, а також відшукав всіх, у кого взяли інтерв'ю російські пропагандисти. Виявилося, що слова французів не те що неправильно переклали, а свідомо приписали їм те, що люди взагалі не говорили.

9. Журналіст "Укрінформу" Роман Сущенко – "шпигун і диверсант".

В Інтернеті є статті, які писав журналіст, працюючи у Франції, деякі – з наявністю негативу в сторону Путіна і псевдореспублік. Після приїзду в Москву до родичів його оперативно схопила ФСБ. При цьому ніяких доказів того, що Роман Сущенко якимось чином збирав відомості, що становлять держтаємницю про збройні сили РФ, ніхто не надав. Черговий заручник путінського режиму, взятий для того, щоб можна було його обміняти на когось "зі своїх" і мати вагу в переговорах.

10. Російських спостерігачів не пустять на американські вибори.

Газета "Известия" опублікувала брехливу статтю "Російських спостерігачів не пустять на американські вибори". Цю ж статтю підхопили інші пропагандисти, наприклад, Russia Today – "United States bars Russian monitors from presidential polls – elections commission". І вершина розкрутки фейку – представник МЗС РФ коментує даний псевдоінфоповод, максимально легалізуючи фейк. Насправді, російських спостерігачів не допустили лише в трьох штатах, у двох з яких не допустили б спостерігачів з будь-якої іншої країни світу.

Волонтери InformNapalm підсумували, що українці давно вже виробили імунітет до фейків РФ. Але ніколи не буде зайвим публічно висміяти те, як російські пропагандисти "годують" своїх громадян дезінформацією.

"Відповідь України повинна бути в асиметричній площині – реальні перемоги на воєнному фронті, реальне підвищення рівня життя, реальні реформи, реальні зміни в українській культурі тощо", – наголосили волонтери.

Читайте також: Волонтери InformNapalm розсекретили російського окупанта-артилериста, відрядженого на Донбас 

Попередній матеріал
Курс гривні впав через спекулятивні фактори – представник ВР
Наступний матеріал
Близько половини працюючих українців не платять податки – Насіров
Теги:

"РФ на Савченко зробили не одну інформаційно-психологічну операцію" – InformNapalm

У НАТО презентували вражаючу доповідь про участь регулярної армії Росії в конфлікті на Донбасі – відео

Волонтери ідентифікували на Донбасі "необачного" строковика РФ, що викрив своїх "колег" - InformNapalm

InformNapalm: Росія перекинула в окупований Крим ЗРК С-300ВМ – відео

Масштабне розслідування InformNapalm: на Донбасі виявили бійців з 75 військових частин РФ

InformNapalm оприлюднила ексклюзивні знімки аеророзвідки, що показують важку техніку РФ на Донбасі