Бунтівник у грі на бандурі - часто його називають саме так. Виконавець і композитор, бандурист і джазмен - Роман Гриньків випробував себе у різних амплуа. Найголовніше досягнення віртуоза - осучаснення бандури. Традиційний український інструмент він удосконалив власноруч. Додав струни, механізми регулювання їхнього звучання - і переконався - бандура має безліч нерозкритих можливостей. Гриньків вперше використав її як джазовий інструмент.
Роман Гриньків, бандурист: "Це все взято не з якогось іншого пласта культури чи чужої культури. Це взято з того, що добре забулося свого. І ясно, що на цьому інструменті це звучить з народним акцентом... бо це природньо для цого інструменту".
Поціновувачі імпровізацій - здебільшого за кордоном. Іноземці "на ура" сприймають революційні ходи Гриньківа. Експериментують з українським бандуристом і метри джазу. Американський гітарист Ал Ді Меола 1999-го року на власній студії записав з Романом спільний альбом. А торік вони грали разом на сцені Київського плацу спорту.
За революційні новаторства Роман Гриньків потрапив у немилість до прихильників традиційної школи, які засуджують молодого віртуоза. Закидають йому справжнє мистецьке дисидентство.
Сергій Баштан, професор Національної музичної академії ім. П.Чайковського: "Вони не розуміють цієї музики, просто не розуміють. Кобзарі хочуть відновити те, що було раніше. Романа ж вони тоже не люблять, бо це не та бандура. Вони кажуть, що це не народна бандура. Те, яка ж не народна? Хороший голос, хороша бандура - значить хорошо. Якщо вона не звучить -то це вже народна бандура! Такого не може буть!"
Експерименти на бандурі Роман не припиняє. Остання мистецька співпраця - з театром Франка. Прем`єра франківців "Назар Стодоля" повністю оформлена музичними новаторствами бандуриста Гриньківа. У планах - 3D анімація. Невдовзі його виступи супроводжуватиме мультимедійний проект.
Мирослава Ульяніна, Рустам Ходжиєв, 5 канал
***
Наступний матеріал
У Франції почався одноденний загальний страйк
Loading...