Новий рік та Різдво – це гарячий сезон для відпочинку. Усі масово тікають за кордон, щоби поніжитися на сонечку. Втім, якраз через наплив туристів у готелях можуть виникати неприємності. Найпоширеніша – так званий овербукінг – це коли туроператор чи готель продає більше номерів, ніж має вільних.
"Зазвичай, це трапляється за масовими напрямками – Туреччина та Єгипет. І в них є певні дати, як то кажуть, дуже високого сезону", – каже турагент Павло Ганзевич.
Така пригода сталася в Єгипті з Дмитром Мітасовим. Чоловік оприлюднив відео на своїй сторінці у фейсбук, де сперечається з адміністратором одного з єгипетських готелів. У дописі Дмитро пояснив: 25 відпочивальників разом із дітьми не могли заселитися.
Спершу, йдеться у дописі, гід натякав, що у готелі проблеми з електрикою. А вже згодом з'ясувалося, що не було місць. Менеджер намагався запропонувати альтернативу: сусідній готель. Туристи відмовилися. Натомість попросили допомоги у свого туроператора, той промовчав.
Врешті, після скандалів та 10-годинного очікування, туристів поселили в їхній готель. Дізнатися, що трапилося і чому, ми спробували у туроператора, який продавав путівки.
Досвідчений турагент Павло Ганзевич пояснює: про імовірні неприємності варто знати заздалегідь і бути готовими діяти на місці.
"По процесу головне: сповістити приймальну сторону, сповістити турагента, а турагент сповіщає туроператора. Спокійно вести діалог із готелем, якщо він каже: зараз немає – завтра буде", – розповідає турагент.
І погоджуватися на пропозиції готелю. Адже, як правило, співробітники готелю пропонують компенсацію за втрачені час та нерви:
"Намагаються зробити якісь бонуси, якісь апгрейди, якісь подарунк, щоб у туриста залишилися гарні спогади про відпочинок", – переконує Павло Ганзевич.
Утім якщо час відпочинку втрачений, запропонований готель гірший за обраний, то варто поборотися за покриття збитків.
Отримати відшкодування чи компенсацію за зіпсований відпочинок цілком реально. Спершу потрібно звернутися до туроператора з претензією. Робити це краще групою відпочивальників. Так, кажуть юристи, ефективніше.
"Прямо на місці звернутися до готелю або електронною поштою, або письмово до готелю, в якому вони повинні були проживати, і до готелю, в якому вони проживали, для того, щоб дізнатися вартість однієї ночі. І вже пізніше звертатися до туроператора за поверненням коштів, щодо послуг, які не були надані", – пояснює юристка Марина Терещенко.
До суду варто йти у тому випадку, якщо туроператор ігнорує свої обов'язки і відмовляється сплачувати відшкодування чи компенсацію. Геть уникнути таких ситуацій неможливо, хіба що обирати відпочинок за межами Єгипту чи Туреччини, кажуть в Асоціації туроператорів.
"Якщо ми кажемо про екзотичні і жаркі країни, на моря – то це і Домінікана, і Куба, в цьому році відкритий прямий переліт, Мальдіви, Сейшели. Різноманіття завжди було", – наголошує голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха.
Вартість путівки залежить і від коронавірусних умов, і від погодних, і навіть від дня тижня. Приміром, тур на двох на 8 ночей у 5-зірковому готелі Єгипту з "олінклюзів" саме на новорічно-різдвяні свята коштуватиме від 20 тисяч гривень. А на Кубу – від 60 тис.
Валерія Павленко та Микола Довгий, "5 канал"
Нагадаємо, Нідерланди запровадили локдаун на новорічні свята. Таке рішення ухвалили на тлі поширення нового штаму "Омікрон".