Від 1-го жовтня в Україні набули чинності зміни у порядку фінансування Фондом соцстрахування страхувальників (ФССУ) для надання ними працівникам допомоги з тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві.
Ці зміни мають посилити соціальний захист робітників та пришвидшити отримання ними відповідного грошового забезпечення, а для роботодавців – оптимізувати та спростити взаємодію з Фондом, зменшити кількість перевірок та замінити санкційний принцип на попередній контроль. Про це інформує прес-служба ФССУ.
Система попереднього контролю правильності нарахування виплат
Система впроваджується з метою реалізації нових підходів до обслуговування страхувальників, вдосконалення системи фінансування та упередження можливих помилок при визначенні розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів ФССУ під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.
Нова форма заяви-розрахунку
Нова форма заяви-розрахунку об'єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.
Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам
Система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам має зменшити ризик можливих затримок при компенсації втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою необхідно подати упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.
Строки подачі заяви-розрахунку
Окрім раніше затверджених термінів розгляду документів для призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим) із соцстрахування підприємства, з 1-го жовтня також передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого).
Можливість подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів і звітів велектронному вигляді
Раніше реалізована можливість подачі звіту Ф4-ФСС із ТВП в електронному вигляді з застосування електронного цифрового підпису, з 1-го жовтня доступна також для подачі заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам. Нововведення має зменшити навантаження на роботодавців, спростити та пришвидшити фінансування матеріального забезпечення. Для цього страхувальники мають звернутися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.