Літак
Літак Shutterstock

Україна припиняє сполучення з Білоруссю: як рішення вплине на квитки та час польоту – сюжет

Читайте по-русски
Одна за одною від польотів небом Білорусі відмовилися великі світові авіакомпанії

Опівночі 26 травня відбудеться офіційне припинення авіасполучення з Білоруссю. Тотальну заборону польотів сьогодні, 25 травня, запровадив Кабмін. Бо небо над країною самопроголошеного президента Лукашенка нині небезпечне. Все через примусову посадку літака компанії Ryanair у Мінську, коли з рейсу зняли опозиційного журналіста Романа Протасевича. Польоти забороняють як країни ЄС, так і світові авіакомпанії. Як вдарить по білоруській економіці авіаційна блокада та чому від зупинки польотів Україна матиме зиск, дізнавалася журналістка "5 каналу".

Не літатимемо до Білорусі й над нею теж. Україна припиняє авіасполучення з північною сусідкою. Таке рішення на позачерговому засіданні ухвалив Кабінет Міністрів. Усе – задля безпеки пасажирів. Припинити всі польоти білоруським небом уряд вирішив з нуля годин середи. Заборонили не лише рейсові, а й транзитні польоти над білоруською територією. Така реакція на примусову посадку пасажирського літака у Мінську, коли затримали білоруського опозиційного журналіста Романа Протасевича.

"Дії Білоруської влади є непередбачуваними, і ми не можемо заздалегідь оцінити всі ризики перебування в авіаційному просторі Білорусі. Ми не знаємо, що там спецслужби КГБ собі придумали, проти якого з наших співвітчизників", – заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

До Білорусі з України щодня вирушали літаки з двох столичних аеропортів, Одеси та Львова. І по кілька рейсів на тиждень – із Запоріжжя та Харкова. Є кілька причин такого жвавого руху. Для білорусів вигідно літати через Україну, бо у їхній країні квитки дорожчі – там літає державний монополіст і немає лоукостів. Інша причина: Білорусь – транзитний коридор між Україною і Росією. Адже після початку війни авіасполучення з окупантом – під забороною.

"За останній тиждень на цих рейсах, а їх було близько 80, загалом оформлено як на в'їзд так і на виїзд близько 6 тисяч осіб, найбільший потік людей – через столичні аеропорти. Загальний пасажиропотік на цьому напрямку в 2020-му становив на рівні 1 мільйона 800 тисяч осіб", – зазначив речник Державної прикордонної служби Андрій Демченко.

Голова ради директорів Міжнародного аеропорту "Київ" ім. І. Сікорського зауважив: "Припинення рейсів із сусідньою державою – це вдарить і по доходах аеропорту, і по пасажиропотоку. Хоча я впевнений, що туристи, які подорожували, вони знайдуть шляхи і подорожуватимуть так само. Але іншим шляхом. Наприклад, уже не через Білорусь, а через Польщу. Перший місяць, а може два – це буде скорочення доходів аеропорту, а потім я сподіваюся, що все вирівняється".

Для українського бюджету припинення авіасполучення з Білоруссю – лише на руку, вважають в уряді. Скільки на цьому заробить держава, поки що рахують.

"Авіакомпанії Європейського Союзу та інших держав світу, які раніше пролітали над Білоруссю і сплачували в її бюджет відповідні кошти, тепер пролітатимуть через Україну і, відповідно, сплачуватимуть транзитні кошти нашій державі", – повідомив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

Копійкою за скасування авіасполучення заплатять хіба українські пасажири. І то лише ті, хто прямує на північ Європи і в Балтику. Літаки оминатимуть Білорусь, тож політ стане довшим, а квитки – дорожчими.

"У нас є замовники рейсів чартерних, які ми виконуємо, замовлення на північ Європи. Нікуди ми не дінемося – це додаткові півтори години польоту, якщо туди й назад. І це вплине на вартість кожного квитка. Десь на 30 відсотків це може підняти вартість загальну. Інших альтернатив, як тільки на захід через Європу і полетіти на північ, уже, на жаль немає", – акцентує увагу комерційний директор авіакомпанії Bees Airline Олександр Джиджора.

Україна – не єдина. Польоти забороняють й інші країни. Одна за одною від польотів небом Білорусі відмовилися великі світові авіакомпанії.

"Ми говоримо в першу чергу сьогодні про солідарність України з країнами Європи, тому що рішення білоруської влади, їхніх спецслужб, воно насправді безпрецедентне, воно порушує усталені норми, які склалися в цивільній авіації за багато років", – наголосив авіаексперт Кирило Новіков.

А за порушення норм самопроголошеному президенту-диктатору доведеться заплатити авіаційною ізоляцією. Це неабияк вдарить по білоруській економіці. Але ще більше нашкодить білорусам. Як пояснює політична емігрантка Олена Васильєва, виїхати з країни ворогам режиму Лукашенка тепер буде ще складніше.

"З одного боку це, звичайно, позитивно, як санкції щодо Лукашенка, з іншого боку – народ зараз у нас фактично не може виїхати, враховуючи, що закривається наземний кордон – це привід для Лукашенка просто перетворити країну на душогубку. У нас і так концтабір – це страшно", – зауважує білоруська опозиціонерка, директорка фонду "Білорускі Майдан" Олена Васильєва.

Водночас пасажирів побільшає в наземних пунктах пропуску, прогнозують прикордонники. Тим часом рішенням України закрити авіасполучення вже обурилися у Мінську – до МЗС направили ноту протесту. У посольстві сподіваються – санкції офіційний Київ скасує.

Ірина Сисак, Сергій Барбу, Ігор Костюк, "5 канал"

Попередній матеріал
"Аеропорт "Київ" просить компенсацію і це не остання заява від українських компаній": Решмеділова про заборону авіасполучення із Білоруссю
Наступний матеріал
Ажіотаж в аеропорту: як Україна приймає останні рейси з та до Білорусі – включення
Loading...