МАЗ-631727 для ЗСУ від ТОВ "Торговий Дім Будшляхмаш"
МАЗ-631727 для ЗСУ від ТОВ "Торговий Дім Будшляхмаш" Юрій Повх

У Міноборони купили 41 МАЗ на 8 мільйонів дорожче, ніж КРаЗи чи "Богдани"

Читайте по-русски
Закуплені МАЗи за багатьма параметрами не відповідають військовому класу

Міноборони придбало для армії 41 цивільну вантажівку МАЗ білоруського виробництва на 8 млн гривень дорожче, ніж військовий варіант українського виробництва. Про це заявив колишній помічник міністра оборони України Юрій Повх, інформує спеціалізоване видання Defense Express.

За його словами, влітку Міноборони закупило 41 вантажний автомобіль підвищеної прохідності вантажопідйомністю від 8 до 12 тонн (МАЗ–631727), однак техніка не відповідає за багатьма критеріями машинам такого класу.

"У результаті військові отримали фактично перефарбовані в зелений колір цивільні автомобілі за ціною значно вищою, ніж у вітчизняних виробників", – зазначив Юрій Повх.

19 червня 2020 року на майданчику Prozorro було оприлюднено тендер з трьох лотів щодо придбання 41 одиниці вантажних автомобілів на загальну суму у 99 534 060 гривень.

До торгів із шести учасників були допущені лише три. Ще на етапі подання документації були відхилені пропозиції від КрАЗу та ПАТ "Богдан-Моторс". У результаті з трьох конкурсантів представники Міноборони обрали пропозицію ТОВ "Торговий Дім Будшляхмаш" і закупили перероблені вантажівки МАЗ-631727.

.
.defence-ua.com

Як стверджує експосадовець Міноборони, за кожну автівку Міноборони заплатило на 200 тис. грн більше, ніж за аналогічні локалізовані "Богдан-63172", які постачалися ЗСУ у 2019 році. Загальна переплата становила понад 8 млн гривень.

Окрім того, закуплені МАЗи за багатьма параметрами не відповідають військовому класу.

Зокрема, замість нормальної лебідки машини обладнані "бюджетним" китайським варіантом з коротким тросом та тягловим зусиллям нижче ніж 10 тон (що замало для автомобіля вантажністю 12 тон).

Крім того, білоруські автівки мають низьку бортову платформу (що значно погіршує можливості обслуговування в польових умовах), недоцільно розміщений ящик для інструментів (який має всі шанс відірватися й погіршує геометричну прохідність авто), відсутні шторки світломаскування кабіни.

Також МАЗи укомплектовані низькоякісним цивільним набором шанцевого інструменту, не мають кріплень для нього й буксирувального троса, а в кузові відсутні освітлення й вентиляційні клапани. В комплектації авто відсутня радіостанція (встановлення якої раніше на машинах такого класу передбачалося).

Окремо відзначили невідповідне фарбування вантажівки, яке погіршує теплообмін системи охолодження та ідентифікацію запчастин.

Колишній посадовець Міноборони зазначає, що, на відміну від аналогічних моделей КрАЗ та "Богдан", які свого часу пройшли визначальні відомчі випробовування ЗСУ, про відповідну перевірку білоруських вантажівок нічого не відомо.

Як раніше повідомляв 5.ua, раніше Міноборони здійснило закупівлю для ЗСУ вперше через Агентство НАТО.

Попередній матеріал
Під час локдауну транспорт працюватиме з обмеженнями – міністр Кабінету Міністрів
Наступний матеріал
Опубліковано список найвпливовіших жінок року за версією Financial Times
Loading...