Державна фіскальна служба України дала офіційні роз'яснення з приводу поширеної українськими ЗМІ інформації про введення обмеження на ввезення до країни товарів відомих брендів, що були придбані в іноземних інтернет-магазинах. Директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко запевнив, що заборона ввозу застосовується лише на вимогу правовласників і в разі контрафактності товару, передає УНІАН.
"Такі обмеження застосовуються лише у разі, якщо продукція є контрафактною, або її походження не вдалося встановити", – зазначив Василенко. Він також підкреслив, що згідно з нормами Митного кодексу, до усіх надходжень застосовується обов'язкова перевірка, а правовласник має можливість визначити, чи є товар оригінальним.
"У випадку встановлення контрафактності – товар не потрапляє на митну територію України. Проте за відсутності порушень прав інтелектуальної власності правовласник інформує митницю про можливість поновлення митного оформлення такого товару. У більшості випадків саме так все і відбувається, і покупці отримують свій товар", – поінформував представник ДФС
У підсумку Василенко завірив, що працівники митниці не отримували ні усних, ні письмових вказівок щодо блокування ввезення в Україну посилок з товарами, права на торговельні марки яких заявлені в митному реєстрі.
Раніше низка українських ЗМІ розповсюдила інформацію про блокування митницею товарів майже 1,2 тис. торгових марок, серед яких називались: Adidas, A4 Tech, Ardis, Amway, Apple, Baileys, Ballantine's, Becherovka, Braun, Canon, Chanel, Chesterfield, Chevrolet, Chivas, Christian Dior, Coca-Cola, Contex, GUCCI, Dormeo, Electrolux, Lego, Levi's, LG, Lipton, Honda, HP, Meizu, Mercedes Benz, New Balance, Nivea, Nokia, Opel, PlayStation, Redmond, Samsung, Sandora, Shell, Subaru, Xerox, Xiaomi.