Азаров
Азаров pravda.com.ua

Телеканал "НАШ" за інтерв'ю з Азаровим оштрафують на 100 тисяч грн

    Читайте по-русски
    Формулювання, озвучені Азаровим, є поширенням необ'єктивної інформації, яка піддає сумніву легітимність органів державної влади України, наголосили в Нацраді

    Телеканал "МАКСІ-ТВ" ("НАШ") оштрафують на 100 тисяч гривень за інтерв'ю з колишнім прем'єр-міністром України часів Віктора Януковича Миколою Азаровим. Про це повідомив член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Сергій Костинський у Facebook.

    "Санкції "попередження" і штраф у 100 тисяч гривень… через інтерв'ю з Миколою Азаровим, що містило мову ворожнечі та фейки", – написав Костинський.

    Нижче – повний текст рішення, опублікованого на сайті Нацради:

    "Під час перевірки було підтверджено факт порушення норм чинного законодавства, адже гість програми у своїх висловлюваннях про події Революції Гідності, збройну агресію на сході держави й анексію Криму неодноразово використовував формулювання, які є спробою фальсифікувати історичні події, підмінити поняття, які визначені в нормативно-правових актах. Формулювання, озвучені Миколою Азаровим, є поширенням необ'єктивної інформації, яка піддає сумніву легітимність органів державної влади України, містять відверте неаргументоване звинувачення представників влади в діях, які переслідуються законом, а саме: у бандитизмі, мародерстві та злочинах, що нав'язує глядачам ставлення до представників влади як до вже визнаних злочинців. У сукупності ці висловлювання сприймаються як заклик до повалення конституційного ладу, розпалювання ворожнечі, посягання на права і свободи людини.

    Крім того, висловлювання Миколи Азарова містили необ'єктивну інформацію щодо послідовності подій під час збройної агресії Російської Федерації і є прямим продовженням лінії російської пропаганди, а також наративами, подібними до офіційної політичної та пропагандистської позиції Російської Федерації, визнаної Верховною Радою України та міжнародною спільнотою більшості країн Європи країною-агресором, і є такими, що базуються на упередженості, маніпулюванні суспільною свідомістю, зокрема через поширення неповної або упередженої інформації.

    Застосовуючи методи маніпулювання свідомістю та впливу на людську психіку, гість студії закликав до агресивної поведінки, спрямованої проти чинної влади.

    Аналіз передачі не фіксує жодного випадку спроб ведучого змінити риторику гостя студії, зупинити чи перешкодити висловлюванням, зміст яких порушує вимоги статей 6, 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", статті 28 Закону України "Про інформацію". Передача містила лише одну точку зору з питань, які мають вагоме значення для національної безпеки України, а це є порушенням редакційної політики щодо поширення об'єктивної інформації.

    Протилежної точку зору чи ознак дискусії з питань "акцій громадянського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року", "збройної агресії Російської Федерації", "анексії Криму" та "окупованих Російською Федерацією частин Донецької та Луганської областей України" під час трансляції передачі не подавалося, що є порушенням права глядачів на об'єктивну інформацію та зловживання правом телеканалу на свободу висловлення думок.

    Під час і після трансляції передачі редакція телеканалу не оприлюднила спростування, заперечення чи будь-яких інших форм повідомлень, які б спростували, пояснили чи надали підстави для суспільної дискусії з порушеного питання, а отже, мовник обмежив свою аудиторію лише однією точкою зору, яка суперечить міжнародним та українським правовим актам щодо агресії проти України.

    Регулятор під час розгляду цього питання констатував, що трансляція  відповідної передачі свідчить про наявність в ефірі закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті і є підставою для застосування санкції "стягнення штрафу" згідно з частиною восьмою статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

    Представник каналу заявила під час засідання: компанія вважає, що не порушувала чинних законів, а цитовані в проекті рішення висловлювання Миколи Азарова є оцінними судженнями гостя студії, і запропонувала звернутися до експертів, які дадуть відповідний висновок, і лише потім розглядати це питання.

    Юристи регулятора натомість зазначили, що члени Національної ради і є експертами, уповноваженими державою розглядати випадки порушень чинного законодавства та ухвалювати рішення, згідно з правовими нормами. За бажання мовники завжди можуть оскаржити будь-яке рішення регулятора в судовому порядку.

    Таким чином, Національна рада визнала порушення "Максі-ТВ" чинних норм законодавства та оголосила йому попередження і водночас, керуючись частиною восьмою статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", застосувала до нього санкцію "стягнення штрафу" – 25% від розміру ліцензійного збору, нарахованого за видачу ліцензії, що для цього ліцензіата становить  105 625,50 грн (сто п'ять тисяч шістсот двадцять п'ять гривень 50 копійок).

    Також регулятор зобов'язав ТОВ "НАША ПРАГА" упродовж місяця привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства. У разі невиконання цього рішення Національна рада може застосувати до ліцензіата санкції, передбачені відповідними законами".

    Як повідомляв 5.UA, наприкінці грудня 2019 року Нацрада перевірить телеканал "НАШ" через те, що на каналі транслювали Путіна. 19 грудня в ефірі телеканалу було зафіксовано трансляцію прес-конференції президента Російської Федерації Володимира Путіна (о 13:08), яка супроводжувалася плашкою "Москва. Наживо", з одночасною прямою трансляцією з вулиці Хрещатик у Києві, протитрованою плашкою "Нацкорпус перекрив Хрещатик".

    Попередній матеріал
    У Лондоні зустрінуться глави МЗС 5 країн, громадяни яких загинули в аварії МАУ – подробиці
    Наступний матеріал
    Володимир Зеленський підписав закон про кримінальну відповідальність за "кнопкодавство"
    Loading...