Володимир Зеленський
Володимир Зеленський Офіційний сайт Президента України

"Скотопрогон Зеленського": гроші з коронавірусного фонду пішли не на дороги, а на "відкати" – Чорновол

Читайте по-русски
За часів міністра інфраструктури Омеляна дороги в Україні коштували втричі дешевше, каже вона

Як гроші фонду по боротьбі з COVID-19, перерозподілені на обслуговування доріг, були використані не за призначенням, розповіла екснардеп Тетяна Чорновол. Про це вона написала у Facebook.

Чорновол нагадала, що 1 липня Кабмін розподілив 35 млрд. грн. з бюджетного фонду боротьби з COVID на будівництво, ремонт та обслуговування доріг.

"Епідемія прогресує, а у фонді тепер – нуль. А від початку в ньому було 64 млрд. грн, і з цих коштів безпосередньо на медицину було витрачено лише 4 млрд грн", – пише Чорновол.

"Медицина – "мінус", може, хоч дороги "плюс"? Взяла я відповідну постанову Кабміну №539 про розподіл тих коштів та ткнула пальцем в першу-ліпшу строку. Випала мені Дніпропетровська область. Цитую: "Будівництво автомобільної дороги державного значення Н-31 . Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка від. с Лобойківка до межі Дніпропетровської області 26+600 –км– 28+600. З коронавірусного фонду на два кілометри дороги було виділено 100 млн грн. Шукаю я тендери і знаходжу, що в червні ТОВ "Автомагістраль-південь" виграло тендер на ремонт цієї ділянки з ціною 398,9 млн грн, тобто 200 млн грн кілометр. Отже виходить, що чверть з цієї суми буде профінансовано з коронавірусного фонду, інша сума – з інших джерел", – пояснює колишня народна депутатка.

Вона зазначила, що згадана траса – перший бетонний автобан в Україні – будується з кінця 2018 р. Переважна більшість тендерів на різні ділянки траси відбулася навесні 2019 р., тобто за попередньої влади, і кілька – за нової.

У всіх попередніх тендерах ціна за 1 км траси не перевищувала 150 млн (було 138 млн, 140 млн, 145 млн), зазначила Чорновол.

Вона порівняла два договори в межах одного відрізку шляху від с. Лобойківка: "...Майже однієї довжини, з одним і тим самим переможцем тендера "Автомагістраль-південь". Відрізняються ці договори лише двома речами – ціною і організаторами. Один тендер відбувався в часи Майданівської влади, а другий робили "слуги народу". В першому ціна 140 млн за км, в другом – 200 млн".

.
.Facebook / Тетяна Чорновол

.
.Facebook / Тетяна Чорновол

"Тобто на двох кілометрах підрядник зараз піднімає додаткових 120 млн грн. Ні курсом, ні цінами на цемент, ні заробітними платами це не пояснюється, бо навпаки, треба було би очікувати здешевлення від підрядників. Техніку давно завезли, бетонні заводи поставили, через епідемію робітники в Польщу не тікають. Що ж сталося? А сталося, те що називається – "відкатами", – наголошує екснардепка.

"Природа шаленої різниці в двох однакових тендерах може бути лише одна – відкат владі", – переконана вона.

Чорновол зазначає, що моновлада, яка "контролює все і вся", не має проблем "зробити" тендер з будь-якою роздутою ціною.

З коронавірусного фонду на дорогу Решетилівка – Кобеляки – Царичанка – Дніпро виділено більше 2 млрд грн, каже нардеп. І вважає, що всі ці гроші "очевидно, підуть на нових служок народу на місцевих виборах".

"Такий висновок стає очевидним, якщо проаналізувати наступну позицію в розподілі коштів постанови КМУ №539. Це будівництво наступного відрізку шляху від вище згаданої межі 28+600 аж до кордону Дніпропетровської області. Загалом 30 км. З коронавірусного фонду виділено 1 мільярд грн", – додає Чорновол.

З посиланням на "Прозоро" колишня нардепка зазначає, що тендер на згаданий відрізок траси триває. І орієнтовна ціна вже заявлена – 12 млрд грн. Як показує практика, після розкриття цінових пропозицій вона буде лише трошки дешевша, додає авторка.

"("Наші гроші "– ред.) порахували, що в тендері, що зараз у процесі на 1 км дорожнього полотна розрахована ціна 270 млн грн. Тобто рівно в половину дорожче від ціни тендерів 2019 року. Не можу не процитувати видання "Наші гроші": " Укравтодор Зеленського вирішив закопати більш як 12 млрд гривень у 30-кілометрову ділянку Н-31 у Дніпропетровській області. Тоді як попередники протендерили аналогічні 12 мільярдів гривень на будівництво втричі більшої ділянки – 80 кілометрів цієї ж траси з купою аналогічних штучних споруд і мостів у сусідній Полтавській області", – нагадує Чорновол.

І додала, що саме за міністра інфраструктури Омеляна дороги в Україні коштували втричі дешевше, а зараз проти нього відкрито кримінальне провадження.

"Нинішній дорожній тендер "Наші гроші" назвали "скотопрогоном для платників податків". Я тільки уточню, що це – "Скотопрогон Зеленського". Не лише тому, що траса Н-31 найважливіший об’єкт в президентській програмі "Велике будівництво". А тому, що Зеленський сам узяв на себе відповідальність за підрядників, ставши бізнес-нянею одного з них", – акцентує Чорновол.

"Це не підрядники накручують ціни, це влада дає їм можливість накрутити. Суть такої поведінки влади завжди одна-єдина – отримання "відкатів".

Хто отримує "відкати"? Ситник (голова НАБУ – ред.) повинен розслідувати терміново. Президент Зеленський публічно лобіює інтереси одного з підрядників – турецького "Онуру". В минулому році він, наприклад, прилюдно вимагав від губернатора Дніпропетровщини без тендера віддати будівництво окружної дороги "Онуру", – каже Чорновол.

Раніше 5.ua розповідав, як мешканці села Івківці на Черкащині взялися власноруч латати асфальт.

Попередній матеріал
ВР збереться на позачергове засідання 25 серпня – що мають розглянути
Наступний матеріал
Які нововведення чекатимуть на школярів у навчальному році – Шкарлет
Loading...