"Кузня на Рибальському"
"Кузня на Рибальському" inforesist.org

Обороноздатність України під загрозою: працівники "Кузні на Рибальському" готові до протесту, бо влада доводить компанію до банкрутства – заява

Читайте по-русски
Затримка виконання Державного оборонного замовлення стала "візитною карткою" нової влади, яка ніби не розуміє, що йде війна

Не можна порівнювати кораблі іноземного виробництва та катери, виготовлені заводом "Кузня на Рибальському", бо це судна різного класу і призначені виконувати різні завдання – тож некоректно порівнювати і вартість українських "Кентаврів" та іноземних суден. Про це написав заступник гендиректора ПрАТ "Кузня на Рибальському" з підготовки виробництва Сергій Бєлозубенко в колонці "Бути чи ні "москітному" флоту?" для "Української правди".

Він наголосив, що два із трьох катерів, які завод виготовив за контрактом, фізично вже перебувають в Одеському порту.

"Вони не лише проходять державні випробування і доопрацювання, а й на них тренуються екіпажі. За необхідності катери хоч зараз можуть виконати завдання з оборони країни, для яких, власне, і призначалися", – наголосив Сергій Бєлозубенко.

"Введення до складу флоту двох десантних "Кентаврів", які радісно вітав президент Зеленський в 2019 році, дещо затягнулося, але затримка виконання Державного оборонного замовлення стала взагалі "візитною карткою" нової влади, яка ніби не розуміє, що йде війна. Доробка вже поставлених катерів, доведення певних вузлів є нормальною світовою практикою (особливо для пілотних проєктів, якими є "Кентаври"), оскільки замовник по ходу виробництва висував низку нових вимог – і на це навряд чи погодилися іноземні виробники", – також пояснив він.

Пан Бєлозубенко зауважив, що у статті Гліба Канєвського "Москітний флот чи турецькі корвети? Чому влада відмовляється від стратегії ВМС" йдеться про 443 млн грн. за три катери типу "Кентавр".

"Якщо грубо розділити на 3 і віднявши ПДВ, бо ціна іноземних аналогів без зброї, без ПДВ та транспортування – приблизно по 4,5 млн доларів за один. Таку ціну автор порівнює з 15 млн доларів за неброньований американський катер "Mark VI" і 4 млн доларів за цивільний без озброєння, призначений для потреб німецької митниці і поліції естонський "Patrol 24", – зауважив заступник директора "Кузні".

"Ці естонські кораблі взагалі не призначені для участі у військових діях. Натомість катери "Кузні" виготовлялися винятково під замовлення Військово-морських сил для виконання бойових завдань. Отже, 4 мільйони доларів – це вартість беззбройних цивільних суден", – зазначив Сергій Бєлозубенко.

За його словами, замовлення у дружній до України Туреччині великого корвету, завдання якого воювати за межами Чорного моря в той час, коли Росія загрожує нашим теренам, не ефективне.

"По суті, держава витратить на турецький корвет річний бюджет на переоснащення ВМС України. А за 3,4 млрд грн, які підуть лише протягом одного року на виробництво корвету класу "Ада", можна було б зробити аж 28 катерів типу "Кентавр" або "Гюрза". І то з сучасними підвищеними вимогами до броні та озброєння. Потреби москітного флоту становлять 26 катерів. Таким чином, річні витрати лише на один корвет дозволять побудувати весь москітний флот", – підкреслив він.

Сергій Бєлозубенко наголосив, що колектив "Кузні на Рибальському" справи проти керівництва заводу вважає політичними і замовними, а заборону Міноборони проводити державні випробування катерів, яких сьогодні не вистачає на морі – свідомим ударом по обороноздатності України.

"Працівники Заводу вимагають припинити переслідування підприємства. У разі продовження цькування колектив готовий до протесту. Оскільки ми розуміємо, що підприємство свідомо доводять до банкрутства", – зазначив він.

Як раніше повідомляв 5.ua, на думку нардепа Ростислава Павленка, справа "Кузні на Рибальському" є підготовкою Зеленського до зустрічі з Путіним.

Попередній матеріал
Зеленський на Донбасі представив нового командувача ООС Олександра Павлюка
Наступний матеріал
У Запоріжжі горів житловий будинок, 35 осіб евакуювали
Loading...