Не можна порівнювати кораблі іноземного виробництва та катери, виготовлені заводом "Кузня на Рибальському", бо це судна різного класу і призначені виконувати різні завдання – тож некоректно порівнювати і вартість українських "Кентаврів" та іноземних суден. Про це написав заступник гендиректора ПрАТ "Кузня на Рибальському" з підготовки виробництва Сергій Бєлозубенко в колонці "Бути чи ні "москітному" флоту?" для "Української правди".
Він наголосив, що два із трьох катерів, які завод виготовив за контрактом, фізично вже перебувають в Одеському порту.
"Вони не лише проходять державні випробування і доопрацювання, а й на них тренуються екіпажі. За необхідності катери хоч зараз можуть виконати завдання з оборони країни, для яких, власне, і призначалися", – наголосив Сергій Бєлозубенко.
"Введення до складу флоту двох десантних "Кентаврів", які радісно вітав президент Зеленський в 2019 році, дещо затягнулося, але затримка виконання Державного оборонного замовлення стала взагалі "візитною карткою" нової влади, яка ніби не розуміє, що йде війна. Доробка вже поставлених катерів, доведення певних вузлів є нормальною світовою практикою (особливо для пілотних проєктів, якими є "Кентаври"), оскільки замовник по ходу виробництва висував низку нових вимог – і на це навряд чи погодилися іноземні виробники", – також пояснив він.
Пан Бєлозубенко зауважив, що у статті Гліба Канєвського "Москітний флот чи турецькі корвети? Чому влада відмовляється від стратегії ВМС" йдеться про 443 млн грн. за три катери типу "Кентавр".
"Якщо грубо розділити на 3 і віднявши ПДВ, бо ціна іноземних аналогів без зброї, без ПДВ та транспортування – приблизно по 4,5 млн доларів за один. Таку ціну автор порівнює з 15 млн доларів за неброньований американський катер "Mark VI" і 4 млн доларів за цивільний без озброєння, призначений для потреб німецької митниці і поліції естонський "Patrol 24", – зауважив заступник директора "Кузні".
"Ці естонські кораблі взагалі не призначені для участі у військових діях. Натомість катери "Кузні" виготовлялися винятково під замовлення Військово-морських сил для виконання бойових завдань. Отже, 4 мільйони доларів – це вартість беззбройних цивільних суден", – зазначив Сергій Бєлозубенко.
За його словами, замовлення у дружній до України Туреччині великого корвету, завдання якого воювати за межами Чорного моря в той час, коли Росія загрожує нашим теренам, не ефективне.
"По суті, держава витратить на турецький корвет річний бюджет на переоснащення ВМС України. А за 3,4 млрд грн, які підуть лише протягом одного року на виробництво корвету класу "Ада", можна було б зробити аж 28 катерів типу "Кентавр" або "Гюрза". І то з сучасними підвищеними вимогами до броні та озброєння. Потреби москітного флоту становлять 26 катерів. Таким чином, річні витрати лише на один корвет дозволять побудувати весь москітний флот", – підкреслив він.
Сергій Бєлозубенко наголосив, що колектив "Кузні на Рибальському" справи проти керівництва заводу вважає політичними і замовними, а заборону Міноборони проводити державні випробування катерів, яких сьогодні не вистачає на морі – свідомим ударом по обороноздатності України.
"Працівники Заводу вимагають припинити переслідування підприємства. У разі продовження цькування колектив готовий до протесту. Оскільки ми розуміємо, що підприємство свідомо доводять до банкрутства", – зазначив він.
Як раніше повідомляв 5.ua, на думку нардепа Ростислава Павленка, справа "Кузні на Рибальському" є підготовкою Зеленського до зустрічі з Путіним.