російська нафтова компанія "Лукойл" придбала не менш як 25 старих танкерів через британського бухгалтера, згідно з розслідуванням Financial Times, яке виявило схему обходу цінових обмежень на нафту. Придбання танкерів фінансувалося через дубайську філію компанії Eiger Shipping DMCC.
Танкери купувалися через окремі офшорні компанії, номінальним власником яких є Джон Ормерод, зареєстровані на Маршаллових островах. Eiger Shipping укладала з його компаніями чартерні угоди, які дозволяли використовувати кошти для купівлі суден. Один із перших танкерів, Kudos Stars, був придбаний за $35 млн.
Схема дає змогу "Лукойлу" приховувати його участь у купівлі танкерів, уникаючи санкцій. Управління танкерами здійснювалося дубайськими компаніями, пов'язаними з пакистанським магнатом Мухаммедом Тахіром Лахані, що ускладнювало ідентифікацію активів.
Протягом 2022-2023 років Ормерод купив 25 танкерів на понад $700 млн, причому ціни були вдвічі-тричі вищими за звичайні. Після виявлення факту, що танкери перевозять в основному російську нафту, він припинив участь у схемі та продав активи за нульову вартість.
Серед придбаних танкерів уже сім потрапили під санкції Великої Британії, включаючи Canis Power та Vela Rain. Загалом тіньовий флот "Лукойлу" перевіз близько 120 млн барелів нафти орієнтовною вартістю $7,2 млрд.
Читайте також: ЄС продовжив санкції проти росії на шість місяців
Дивіться також:
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.