Марина Порошенко
Марина Порошенко eurosolidarity.org

"Інклюзивна освіта – це не замінник спеціалізованої освіти, це альтернатива" – Марина Порошенко

Читайте по-русски
Дружина п'ятого президента переконана, що інклюзивна освіта – це реформа не тільки задля дітей з особливими потребами, а й задля всього суспільства

Головним пріоритетом під час створення і розвитку системи інклюзивної освіти в Україні було формування ефективних умов для навчання та соціалізації дітей з особливими потребами. Про це заявила дружина п’ятого Президента України Марина Порошенко в інтерв’ю телеканалу "Прямий".

"Перед нами стояло завдання інституалізації інклюзивної освіти, щоб вона стала частиною українського суспільства і держави. Ми підійшли комплексно, працювали відразу на законодавчому рівні, вносили фінансові пропозиції, крім того, це кадрова підготовка, створення безбар’єрного освітнього середовища і, безумовно, робота з громадськістю і батьками, які виховують дітей з особливими освітніми потребами", – розповіла Марина Порошенко.

Пані Порошенко зазначила, що статистичні дані підтверджують ефективність впровадження інклюзивної освіти в Україні.

"Кожна четверта школа стала інклюзивною, в звичайних загальноосвітніх закладах навчається 17 тисяч дітей з особливими освітніми потребами. Три роки тому ця кількість дітей становила тільки дві з половиною тисячі. Якщо говорити про мережу інклюзивно-ресурсних центрів, яку ми створили абсолютно з нуля, то на сьогодні ми маємо більш як 600 таких центрів по всій Україні. А до кінця 2020 року відкриється ще 100 і вони будуть максимально наближені до місця проживання кожної дитинки, яка потребує допомоги", – наголосила Марина Порошенко.

Вона розповіла про особливості роботи інклюзивно-ресурсних центрів та стимулювання роботи вчителів у інклюзивних класах.

"Інклюзивно-ресурсні центри оснащені сучасними міжнародними методиками оцінки розвитку кожної дитини. Потім можна буде побудувати максимально адаптовану систему навчання в такому центрі, а всі ці результати передати в електронному вигляді до школи. Вчитель зможе прийняти таку дитину і скласти індивідуальний план розвитку дитини так, щоб вона максимально ефективно могла використовувати свої можливості, здібності.

Це дуже допомогло вчителям у навчальному процесі, тому що вони змогли більш якісно надавати освітні послуги дітям. Для того, щоб заохотити вчителів, було виділено 20% надбавки до заробітної плати тим, хто працює в інклюзивних класах. Ми розуміли, що це додаткове навантаження та знання. Нам вдалося вибити цілу ставку асистента вчителя, до того було тільки півставки асистента вчителя на інклюзивний клас. Це було дуже важко, не могли знайти людей на таку посаду", – сказала дружина п'ятого президента.

Марина Порошенко
Марина Порошенкоeurosolidarity.org

Також додала, що для тих дітей, які не можуть самі за собою доглядати і їй необхідна підтримка в побуті, вдалося на державному рівні закріпити ставку асистента. Окрім того, налагодили роботу в школі під час навчального процесу – і це теж ще один важливий крок в реалізації системи інклюзивної освіти.

"Робота з суспільством, громадськістю, батьківськими об’єднаннями, котрі дуже часто не знають саме своїх прав і можливостей, які вони можуть вимагати від громади, суспільства, школи і, таким чином, виникли і школи відповідального батьківства. Ми підписали меморандум з громадськими організаціями, які займаються саме питаннями підтримки дітей з інвалідністю і дітей з особливими освітніми потребами. Ми розуміємо, що без цього трикутника: дитина, батьки і освітяни, ми не побудуємо якісної моделі надання освітніх послуг кожній дитині", – переконана Марина Порошенко.

На її думку, дуже важливо побудувати безбар’єрний освітній простір. 

"У 2018 році ми разом з Міністерством регіонального розвитку ухвалили пакет нових, сучасних, адаптованих під світові вимоги державних будівельних норм. Зараз їх треба тільки виконувати і контролювати виконання цих вимог на державному рівні. Вони передбачають вже абсолютну адаптацію середовища не лише для дітей, обмежених у русі, які пересуваються на візочках, а й для інших категорій дітей, які також потребують адаптації навколишнього середовища під свої потреби", – додала вона.

Марина Порошенко висловила переконання, що реформа інклюзивної освіти є незворотною, адже суспільство розуміє її необхідність для комплексної освіти та соціалізації дітей з особливими потребами.

"Зламати цю реформу не можна, але можна загальмувати, наприклад – не давати кошти. Ми вже бачимо це по Українському культурному фонду і намагатися зберегти стару систему спеціалізованих навчальних закладів. Я весь час казала, що інклюзивна освіта – це не замінник спеціалізованої освіти, це альтернатива. Кожна родина вільна вибирати – куди віддати свою дитину.

Наше завдання – зробити систему інклюзивної освіти настільки комфортною, привабливою, сучасною, щоби батьки хотіли віддавати туди своїх дітей. Тому що вони побачать перспективу такого навчання на майбутнє для своїх дітей. Я вірю, що реформу не зупинити, і суспільство відстоюватиме її результати", – наголосила дружина п'ятого президента.

Марина Порошенко
Марина Порошенкоeurosolidarity.org

Марина Порошенко акцентувала на тому, що для неї найважливішим є вплив впровадження інклюзивної освіти на суспільство та життя дітей, а не вшанування заслуг, тому спроби нової влади знівелювати її участь в цьому процесі є марними.

"Мене вже попереджали, що мене викреслюють скрізь з історії інклюзивної освіти: "Це на сьогоднішній день суто державна реформа. А вас там вже немає". Я кажу на це – дай Боже, найголовніше, щоб реформа жила. Бо ми її впроваджували задля суспільства. Для мене важливо, щоб вона справді запрацювала на державному рівні. Щоб це не був просто благодійний проект Фонду Порошенка в окремо взятій школі чи області, а щоб це запрацювало на державному рівні і щоб держава несла відповідальність потім перед цими дітьми і їхніми родинами на майбутнє", – сказала Марина Порошенко.

Вона зауважила, що системно комунікує з батьками дітей з особливими потребами, адже тільки так можна оцінити ефективність реалізованої реформи та виявити проблеми, які потребують вирішення.

"Зв'язок з родинами таких дітей для мене – це інтерактив, який дуже важливий, коли я повинна відчувати, наскільки це потрібно, і наскільки вони підтримують ті кроки та ініціативи з мого боку і з боку моєї команди, щоб ця реформа працювала якомога якісніше.

Я знімаю той зріз проблематики, яка ще залишається і що ще потрібно робити на майбутнє, на які питання потрібно більше звернути увагу, бо якщо дивитися на міжнародний досвід – вони почали реалізовувати інклюзивну освіту в своїх закладах і на сьогодні вони ще вдосконалюють. Постають нові вимоги, сучасні технології, які потрібно імплементувати, перелаштовувати ці процеси. І я думаю, що ми обов'язково долучимося до цієї світової тенденції", – розповіла Марина Порошенко.

 

 

Попередній матеріал
В Ірані призначили наступника вбитого генерала Сулеймані
Наступний матеріал
Після новорічного привітання Зеленського користувачі Facebook запустили флешмоб з хештегом #єрізниця
Loading...
Зимова казка в ROSHEN Winter Village: Петро і Марина Порошенко відкрили новорічну ялинку

Зимова казка в ROSHEN Winter Village: Петро і Марина Порошенко відкрили новорічну ялинку

"Валерія не зламається": Порошенко провідав Гонтареву в Лондоні

"Валерія не зламається": Порошенко провідав Гонтареву в Лондоні

Керівництво "Олімпійського" не отримувало жодних запитів щодо проведення дебатів

Керівництво "Олімпійського" не отримувало жодних запитів щодо проведення дебатів