Сутички під будівлею телеканалу
Сутички під будівлею телеканалу 5 канал

Чи закриють телеканал "НАШ": думки експертів та медіаюристів – сюжет

Читайте по-русски
Активісти обвинувачують телеканал у проросійській пропаганді

Заблокували не всіх. Учасники радикальних організацій прийшли під будівлю каналу "НАШ". Вважають, він так само поширює російську пропаганду, але закрити його влада чомусь забула. Медіаюристи кажуть, у нього інший власник. Звідки в нього гроші на канал – не відомо. Принаймні в Ради нацбезпеки, схоже, інформації про незаконне фінансування немає. Та чи закриють канал "НАШ" через проросійську риторику? Чи загрожує блокування іншим телеканалам? І як світ реагує на санкції проти трьох медіа Віктора Медведчука в Україні, дізнавалася журналістка "5 каналу".

"Добити гадів". На акцію під такою назвою наступного дня після закриття трьох телеканалів Медведчука активісти прийшли під будівлю редакції каналу "НАШ". Бо, мовляв, в його ефірі теж лунає російська пропаганда. Але влада, схоже, цього не помітила.

Протестувати прийшли учасники організацій "Основа майбутнього", "Сокіл", "Правий сектор" і Спілка ветеранів війни з Росією. Вони побилися з нацгвардійцями.

В ефірі каналу тим часом розповідали про напади на своїх журналістів, а учасників протесту назвали дармоїдами. В ефірі телеканалу заявили, що у будні час на акції і протести мають лише безробітні, які не платять податків. Активістів, яких телевізійники назвали "дармоїдами", ведучі запросили на роботу.

Сперечатися з активістами вийшли ведучі каналу "НАШ" з мікрофонами. Принесли відра з кількою, мовляв, хочуть нагодувати мітингарів.

"Ти на війні був? В мене були плєнні бойовики, які пояснюють свої дії тим, що дивляться ваш канал. Люди ідуть убивать і в тюрму сідають, бо надивилися ваших програм", – каже учасник акції Євген Карась.

Урешті, поліція затримала чотирьох протестувальників, їх повезли до райвідділу поліції. За півтори години почали відпускати.

"Питали, за що нас затримують, нам не пояснили, просто заламали руки. В нашому автозаку було 8 людей. Чув серед поліцейських цифри 16 людей. Мене відпустили першого, я відмовився давати свідчення", – розповідає представник організації "Невідомий патріот" Артем Лісовець.

Один із затриманих, ветеран АТО, з вікна четвертого поверху райвідділку вимагав таки заблокувати канал "НАШ".

Чоловік погрожував вчинити самогубство. Його прохань на виконали, але переконали спуститися з вікна. Пообіцяли перевірити працівників Шевченківського управління поліції, які із застосуванням сил затримували активістів.

"Наша боротьба триває, наша місія – закриття всіх ватних телеканалів. Якось от я йому повірив, він пообіцяв, що Галатенко і Катруша будуть усунуті від службових обов'язків", – повідомив учасник акції протесту Олексій.

Знімальну групу телеканалу "НАШ" з-під відділка прогнали криками.

Та от формально підстав заблокувати канал "НАШ" немає. Його власник – Євген Мураєв, він був головою Політради медведчуківської партії "За життя!", але у вересні 2018 року пішов із неї. І створив власну партію "Наші" і канал із такою ж назвою. За прокремлівську риторику каналу закрити його не можуть.

"В Україні багато каналів, але потрібні докази їхньої протиправної діяльності", – розповідає секретар РНБО Олексій Данілов.

Медіаюрист Інституту масової інформації Роман Головенко каже: "Я не думаю, що це будуть санкції, хіба що Нацрада працюватиме з цими каналами, це будуть попередження або щось подібне. Час грає проти цих каналів, тому що вони втрачають аудиторію".

Тим часом "112", ZIK і NewsOne уже майже дві доби поза ефіром, їхні власники оскаржують указ про санкції. У Касаційному адміністративному суді у складі Верховного зареєстрували два позови.

"В РНБО заявили, санкції наклали, бо ці канали фінансують із Росії. Підтвердження оприлюднив Центр протидії корупції. У документах з відкритої бази даних ідеться, що Тарас Козак давав кредити офшорній компанії, яка від початку війни постачала контрабандне вугілля з ОРДЛО. Мова про майже 7 із половиною млн доларів. Ці гроші ніхто не повертав. Та от про Мураєва таких розслідувань немає. Напередодні звільнився генеральний продюсер каналу "НАШ" Євген Дудник. Роботу журналістам закритих каналів запропонувала головна пропагандистка каналу Russia Today Маргарита Сімоньян. А посольства Канади і Великої Британії та кількох інших держав підтримали дії української влади. Уточнили, лише за умови, що така боротьба з дезінформацією – в межах закону", – каже членкиня Ради з питань свободи слова та захисту інтересів Тетяна Попова.

Марія Писаренко, Петро Троць, Богдан Танасійчук, 5 канал

Попередній матеріал
Санкції проти телеканалів Медведчука: Аваков особисто брав участь у голосуванні РНБО
Наступний матеріал
Блокування проросійських каналів в Україні: як розділилися думки депутатів та чого вимагають
Loading...

У Верховному Суді оскаржили блокування "112", NewsOne та ZIK

Блокування проросійських каналів: чи надовго – Федина і Шараскін у ток-шоу "Дійові особи"

Канада підтримала санкції України проти каналів Медведчука

"Закрити як канали Медведчука": під будівлею телеканалу "НАШ" сталися сутички, є затримані

Сенцов прокоментував блокування телеканалів Медведчука

Як закриття фашистських газет у Другу світову – Данілов відповів критикам санкцій