Швидка допомога, Кривий Ріг

Call-центр і "швидка довго їде": радник глави МОЗ зруйнував головні міфи про екстрену допомогу

Чи справді "швидка" приїжджатиме не до всіх, а її функцією буде лише транспортування пацієнта – на ці питання відповів Олександр Ябчанка

В ефірі "Інформаційного вечора" на "5 каналі" радник в.о. міністра охорони здоров’я України Олександр Ябчанка розповів, чим концептуально екстрена медична допомога відрізнятиметься від тієї, що зараз є в Україні.

"Це кілька речей. Річ перша. Підемо від проблеми. Зараз величезною проблемою є те, що "швидка" довго їде. Чому так відбувається? Тому що ми самі нерідко викликаємо екстрену медичну допомогу на неекстрені випадки…Я лікар. Я прекрасно розумію, що коли людині погано, вона хвилюється і має повне моральне право викликати "швидку". Проте ми маємо задумувалися, коли викликаємо екстрену медичну допомогу, щоб поміряти тиск або вколоти анальгін із демідролом, тобто якісь речі, які не є екстреними", – зазначив Ябчанка.

Крім того, він уточнив, чи справді "швидка" приїжджатиме не до всіх.

"Ще одна річ – буде call-центр. Ви телефонуєте, сидить людина, яка розуміється на клінічних ситуаціях. Це не просто "мені треба, щоб сюди приїхали". Поза сумнівом, якщо є покази, то приїде екстрена допомога", – зазначив експерт.

Пояснив він і тезу про те, що лікарі "швидкої" муситимуть лише довезти пацієнта, а не надавати йому допомогу на місці.

"Третє. Задача екстреної буде – стабілізація пацієнта і максимально швидка його доставка до лікарні. Але має бути готове місце, куди саме доставляють цього пацієнта і там, як тільки пацієнт заїжджає, вже знають, що це за пацієнт, які спеціалісти будуть з ним працювати і так далі", – пояснив Ябчанка. 

Більше подробиць – у відео: 

Попередній матеріал
Рейд лісами Києва: чому "зелені легені" столиці продовжують пускати під пилку
Наступний матеріал
Масове отруєння в таборі "Орлятко": що могло стати причиною і як розвивалися події