Вінничанка Іванка проміняла автомобіль на велосипед. Каже: набридло стояти годинні черги, аби заправити 20 літрів палива. Тому дістала з комори свого двоколісного.
"Можу виділити таку перевагу, що я економлю час. Якщо раніше потрібно було вистояти 3-4 години, знайти заправку – а зараз, це максимально зручно, велосипеди завжди є", – розповідає жителька Вінниці Іванна Гончар.
Велосипед дівчина придбала торік за 6 тисяч гривень для прогулянок із друзями. Нині такий байк здорожчав на третину. Іванка каже: торішня покупка стала незамінною у теперішній час – нині на байку Іванна і на роботу, й у справах.
"Наразі надаю перевагу велосипеду, це зручно, корисно для фігури. І ситуація у країні така, що це стало максимальною перевагою. Погода може дозволити такий транспорт", – каже Іванна Гончар.
В очікуванні палива на АЗС на велосипедистів заздрісно поглядають автомобілісти. Владислав каже: і сам покататися не проти, але не у всіх справах можна поїхати на ровері.
"У теперішній час на автомобілях їздять не багаті люди, а ті, у кого немає вибору. Змушує робота та плани, щось перевозити, кудись їздити. Хотів би їхати на самокаті чи велосипеді. Це набагато краще і корисніше для здоров'я", – запевняє житель Вінниці Владислав.
Зі зростанням цін на паливо попит на велосипеди і справді зріс, каже керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці. У порівнянні з минулим роком, охочих орендувати ровер стало удвічі більше.
"Попитом користуються, особливо зараз, в час, коли необхідність альтернативного транспорту зростає, з огляду на збільшення вартості пального і люди частіше обирають, як основний вид транспорту велосипеди", – зазначив керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці Андрій Сорочан.
Година оренди велосипеда у Вінниці коштує 25 гривень. В оренду здаються 110 двоколісних. Але цього вже не вистачає – іноді відчувається дефіцит. До того ж в орендованому велосипеді є незручності – його не можна залишити будь-де, а обов'язково треба припаркувати на одній із 5 станцій прокату.
А от кому крутити педалі не до снаги – віддають перевагу самокатам. Для Маргарити – це чудова можливість не користуватися муніципальним транспортом.
"По-перше, нікого немає поруч, і ніхто не притуляється. А по-друге, не треба чекати, бо поки транспорт на зупинці треба чекати, поки дійдеш до зупинки, не треба гуглити дорогу. А самокати, від того, що їх багато, зручно подивитись через додаток де він, забронювати і ти впевнений, що він в тебе є", – розповідає жителька Вінниці Маргарита Снітко.
Оренда самоката у Вінниці в середньому коштує 2 гривні за хвилину. Містяни вважають таку ціну помірною, порівняно навіть із міським транспортом. З наступного тижня проїзд у маршрутних таксі здорожчає у 1, 5 разу – до 15 гривень. А на довших маршрутах – іще більше.
Їздити на велосипедах та електросамокатах не лише корисно для фігури, а й можливість заощадити. Проте на екологічному виді транспорту далеко не заїдеш.
Анастасія Голошивець, Ірина Гойнік, Вінниця, "5 канал"
Нагадаємо, в Україні в останній тиждень квітня виник дефіцит пального на АЗС. На початок червня ситуація трохи покращилася, обмеження на відпуск пального пом'якшились до 20 літрів в бак.
"Послання" на 155-мм снарядах: як бійці 44-ї окремої артбригади ЗСУ нищать русню – ФОТОРЕПОРТАЖ









