будівництво Керченського мосту
будівництво Керченського мосту
5 канал

Удар по економіці України: чим загрожує "Керченська забудова" окупантів

Через будівництво Керченського мосту українські порти в Азовському морі зазнають значних збитків

Нині на кілька днів рух для усіх суден протокою перекритий. Через це Україна втратить принаймні півмільярда гривень. Також відомо, що Керченський міст зробить неможливим прохід габаритних суден, які до цього регулярно доправляли вантажі в Маріупольський та Бердянський порти. Офіційний Київ позиватиметься проти таких обмежень з боку РФ, посилаючись на порушення міжнародних конвенцій.

Газорізальник Сергій Сморода за півроку планує вийти на пенсію, але боїться залишитися без роботи ще до цього, адже її обсяги впали в кілька разів. "Судна заходили, а зараз – один на тиждень. Раніше аж по чотири за тиждень заходили. Ми боїмося лишитися без роботи", - каже газорізальник підрядної організації Сергій Сморода. 

Причина - в будівництві окупантами мосту через Керченську протоку, яке РФ ініціювала одразу після анексії Криму. Відтак, кораблі, що мали прибути до портів Бердянська та Маріуполя, довелося переорієнтувати на чорноморські.

У серпні Маріупольський морський торговий порт планує здійснити перевалку 160 тисяч тонн вантажів. Це майже вчетверо менше, ніж минулого місяця. "У найкращі часи, у мирні часи я маю на увазі, ми перевантажували по півтора мільйони тонн", - розповідає в.о. директора ДП "Маріупольський морський торговий порт" Олександр Олійник.

У Маріуполі вже рахують збитки. Але заборону судноплавства через Керченську протоку відчують не лише порти Азовського моря – це відчутний удар по усій українській економіці, кажуть у Міністерстві інфраструктури.

"Лише за ці дні – з 21 липня по 15 чи 16 вересня вони будуть перекривати по декілька днів. Сума збитків, орієнтовно, - це півмільярда гривень", - відзначив заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк.

Конструкція Керченського мосту взагалі не передбачає рух під ним великих суден. Тож після завершення будівництва прохід через протоку до портів Маріуполя й Бердянська буде можливий лише для кораблів меншої висоти, довжини й рівня осадки, аніж нині.

"Були контракти, за якими металопродукція йшла на Південно-Східну Азію - це Китай, В'єтнам, Філіппіни. Такі великі судна, на жаль, вже не зможуть заходити. 30% втратимо", - відзначають у Маріупольському порту.

Україна згоди на будівництво моста не давала. Тож Міністерство закордонних справ України направило РФ ноту протесту.

"З минулого року Україна запровадила арбітраж проти РФ саме з морського права, з конвенції ООН з морського права, в якому якраз і перераховуються всі ті порушення, які здійснила РФ по відношенню до України в морських водах України", - прокоментувала речниця МЗС Мар’яна Беца.

Питання Керченського мосту – лише одне з багатьох, яке розгляне міжнародний арбітражний суд у рамках українського позову. Але підготовка до розгляду розпочнеться лише у 2018-му. А сам процес може затягнутися на роки.

Анастасія Старостенко, Євгенія Подобна, Дар'я Цісарук, Олег Корінний, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею за темою: 

Попередній матеріал
Експерт про роботу детективів НАБУ: "Їм доводиться доволі тяжко"
Наступний матеріал
Стерня палає третю добу: як терористи намагаються вибити бійців АТО з позицій

МЗС України надсилає РФ ноту протесту через перекриття Керченської протоки

Україна позиватиметься до Росії через збитки від будівництва Керченського мосту

Через будівництво Керченського моста та військові навчання РФ біля Криму масово гинуть дельфіни – зоолог