Чи можна самотужки протидіяти шкільному цькуванню та як вирішити непорозуміння між однолітками? Як діяти у конфліктних ситуаціях, розповідають дітям поліцейські на Донеччині. Після завершення тренінгів учні отримають сертифікати та можуть самі навчати однолітків. Щоб діти могли ділитися досвідом, у школах створили "Служби порозуміння". Як засвоюють вивчений матеріал, з'ясовувала Олена Уланова.
За допомогою тесту поліцейські психологи визначають темперамент підлітків та здатність учнів до компромісів у конфліктних ситуаціях. Отриманим результатом дев'ятикласник Богдан Дежко із Талаківки здивований.
"Плюшевий ведмедик – це коли людина може піти на поступки, він більший, допомагає іншим. А я більше хочу змагатися з іншими, тому що хочу більше показувати свої результати в усьому", – каже учень.
Хлопець не приховує: під час суперечок із однолітками виникають конфлікти: "Із ними спілкуюся, я йду від конфліктів, щоб у мене не було конфліктів з ними. Я хочу з усіма дружити і не хочу конфліктувати".
Щоби старшокласники могли розв'язувати конфлікти без сторонньої допомоги, поліцейські психологи запровадили спеціальну програму. Вона має допомогти у запобіганні булінгу в навчальних закладах. Отримані знання знадобляться не лише у школі, впевнена чотирнадцятирічна Ліза Луценко, також Мешканка Таліківки.
"Я піду вчитися у нас в Маріуполі в індустріальний на туризм. Буду в сфері людей працювати. Мені це дуже сильно допоможе. Тому що там головне на людей не зриватися", – говорить дівчина.
За спостереженнями правоохоронців, діти, які живуть поблизу зони бойових дій, більш схильні до стресів.
Тетяна Федіна, провідний психолог маріупольського відділу поліції охорони, зауважує: "Я бачу, що діти бояться. Саме страх присутній у тому, через що їм довелося пройти, що їм довелося побачити і почути. Це стан стресу. А стрес може привести і до фізичного захворювання".
Після завершення тренінгу в талаківській школі запрацює "Служба порозуміння". Використовуючи досвід, отриманий від поліцейських, учні зможуть самі допомагати одноліткам.
"Медіатор – це посередник у вирішенні конфлікту. Це така третя особа, яка допомагає у вирішенні конфліктів між дітьми. Але, як ми помітили, самі діти справляються зі своїми проблемами навіть краще, ніж дорослі. Тому ми вирішили впроваджувати цю програму і навчати навичкам медіації самих дітей", – каже Валерія Федіна, старший інспектор ювенальної превенції ГУ Нацполіції у Донецькій області.
Нині у школах Донеччини діє шістдесят одна "Служба порозуміння". До кінця осені з'явиться ще три – у Маріуполі та Мирнограді. Вони розпочнуть роботу після тренінгів із психологами-поліцейськими.
Олена Уланова, Олег Корінний, Донецька область, "5 канал"