Вертолітну поліцейську службу створюють на Харківщині. На аеродромі "Коротич", поблизу обласного центру стартувала льотна практика майбутніх авіаполіцейських. Шестеро курсантів-випускників уперше піднялися в небо після 4 років вивчення теорії. Основне завдання під час так званих ознайомчих польотів – відчути, як працює машина. Подальше навчання пілоти проходитимуть у підрозділах прикордонної служби, поліції, Нацгвардії та ДСНС, інформує "5 канал".
Після чотирьох років теорії студент Харківського національного університету внутрішніх справ Іван Вєвдюк – вперше у кабіні гелікоптера. Кілька хвилин на інструктаж – і МІ-2 піднімається у повітря.
У програмі польоту – прості елементи без різких віражів. Та вже на землі курсант харківського полійцейського вишу ледь стримує емоції. Про професію пілота хлопець мріяв із дитинства.
"Це просто космос! Вам потрібно кожному спробувати це відчути, і я вам даю гарантію 100%, вам дуже сподобається! Дуже сподобається! Навіть все отак! На тренажері ти більш психологічно спокійний, а тут ти відчуваєш весь настрій, всю серйозність ситуації, ти повинен чітко розуміти, що ти виконуєш, як ти виконуєш. І насолоджуватися цим", – каже Іван Вєвдюк, курсант Харківського національного університету внутрішніх справ.
Шестеро курсантів тренуються на аеродромі "Коротич" під Харковом. Вони – перші фахівці, яких готують для новоствореної вертолітної служби МВС.
"Вони мали той теоретичний курс, ознайомчу підготовку безпосередньо з гелікоптером. А сьогодні вперше відбуваються ознайомчі польоти для цієї категорії. 130 годин необхідно налітати, щоб вони мали сертифікати для здійснення польотів", – розповідає Дмитро Швець, ректор Харківського національного університету внутрішніх справ.
Перші польоти – ознайомчі, тож за штурвалом – інструктор. Справа курсанта – стежити за роботою наставника. Визначити, чи зможе учень стати пілотом, можна після 9 годин нальоту, кажуть інструктори. Після першого разу Іван Вєвдюк отримує першу характеристику.
"На 4 бали, тому що на 5 ніхто не літає. Це теж хід інструктора, я не можу йому сказати, що він погано літає. І нікому це не сподобається. Є певні нюанси. Але він відлітав дуже добре з такою перервою. Мені сподобалося", – говорить Юрій Шарипенко, льотчик-інструктор.
Нині у системі Міністерства внутрішніх справ працюють 10 гелікоптерів. Серед них є надсучасні машини.
"Немає такої кількості приборів, як у радянських вертольотах. Ця приборна дошка була забита різними покажчиками. Тут воно все виводиться на екрани", – розповідає військовий.
Саме на таких гвинтокрилах випускники вчитимуться під час служби. Після практики на МІ-2, щоб навчитися керувати цією машиною, потрібно декілька місяців.
"Відрізняється в техніці пілотування. Більш маневровий, встановлене нове обладнання, яке допомагає виконувати польоти на державний кордон, це нові Джипіеси", – каже Олександр Шпак, старший льотчик екіпажу вертольоту Н125.
Ознайомчі польоти курсантів триватимуть три дні. Далі – випускників розподілять до підрозділів МВС. Там вони продовжуватимуть льотну практику. Аби самостійно піднятися у небо, їм потрібно не менше 20 годин нальоту.
Оксана Нечепоренко, В'ячеслав Кузьменко, Харківська область, "5 канал"