Відновили рух через чверть століття. На Одещині відкрили оновлене залізничне сполучення Березине – Бесарабяска. Відтепер потяги на південь регіону, зокрема до порту Рені, курсуватимуть транзитом через Молдову. Це дасть змогу убезпечити безперебійне постачання продукції, серед яких металургія, зерно та паливо. Запуск першого потягу оновленою ділянкою бачила журналістка "5 каналу" Ольга Дунська.
Під Гімн України перші 30 цистерн залізницею вирушають до Рені, аби завантажитися дизпаливом. Їдуть відновленою ділянкою шляху через Бесарабяску. Востаннє потяги цим шляхом курсували чверть століття тому. Рух призупинили ще в 90-ті роки, розказують місцеві.
"Станція наша була забита всім: і дровами, і лісом, і вугіллям, і всім, що необхідно. І техніка приходила для прибирання комбайнів. У нас дуже великий район, найбільший в області. Тут доходив потяг і для мешканців місцевих, і для приїжджих", – каже місцевий житель Павло Лук'янчук.
Відновити сполучення вирішили вже після повномасштабного вторгнення. Адже вороги заблокували море та вивели з ладу міст через Дністровський лиман. Тож згадали про альтернативний шлях перевезення металургійної продукції, паливно-мастильних матеріалів та зерна.
"Заблокували порти, наш район аграрний, і встало питання реалізації зерна. На території Березина розташовані 2 хлібокомбінати, які забиті минулорічним врожаєм. І постало питання зберігання цього врожаю. Зрозуміло, що з'явилось місце – треба кудись вивозити. Дорога завантажена на Дунай, по трасі Одеса – Рені не встигали", – пояснив голова Тарутинської ОТГ Сава Чернєв.
У Мінінфраструктури почали працювати над проєктом відновлення в червні. Відновлювати шлях довелося майже з нуля, адже за роки простою покинуте залізничне полотно стало зовсім занедбаним. Впоралися залізничники менш ніж за 2 місяці.
"Вона була заросла деревами, чагарниками. Спочатку провели роботи по ліквідації чагарників, влаштовано 20 км нового земляного полотна, воно фактично з нуля. І також укладено рельсо-шпальну решітку. Проєктна вартість була близько 390 млн, виконали ми будівництво майже за 190 млн", – розповів директор філії центру будівництва колії АТ "Укрзалізниця" Віталій Калюжний.
Залізничники реалізовували проєкт спільно з молдавськими колегами. Ті, у свою чергу, профінансували роботи на своїй ділянці шляху.
"Критично важливо для нас зараз зберегти надійне, нормальне транспортне сполучення з нашими портами на Дунаї, це, перш за все, Ізмаїл та Рені. Зараз, як розумієте, основний міст – шлях через затоку – постійно обстрілюється, і для нас важливо було мінімізувати цей ризик. Ось ця ділянка, ми сподіваємось, приблизно до 10 млн тон на рік вантажів зможемо проходити в цій ділянці", – зазначив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
У майбутньому цим маршрутом планують запустити пасажирські потяги. Тоді він стане альтернативою для туристів із Молдови, які відпочиватимуть на узбережжі Чорного моря.
Головна перевага цього залізничного шляху – пряме сполучення з Молдовою. Потяги, які їдуть цим маршрутом, оминають невизнане Придністров'я.
Самі ж жителі Березиного радіють, що завдяки оновленому руху оживе інфраструктура навколо, з'являться нові робочі місця і полегшиться комунікація між Україною та Молдовою.
Ольга Дунська, Одеська область, "5 канал"
Як повідомляв 5.UA, після удару по Джанкою залізничного сполучення між Кримом та окупованим півднем більше немає.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.