Інтернет
Інтернет Фото із відкритих джерел

Як "віртуальна армія" ЗЕботів вихваляє президента і скільки це коштує – ЗМІ

    Читайте по-русски
    В ОП заручилися, зокрема, лояльністю лідерів думок, нагороджуючи їх держпосадами, пишуть журналісти

    На тлі падіння рейтингу президента Володимира Зеленського всі сили кинуті на "вибілювання" президента в соцмережах і паралельну критику опонентів. Про це пише видання "Страна.ua". За даними авторів, хвалу президенту і його оточенню в соцмережах віддає низка сторінок, груп, ботів, а також лідерів думок (ЛОМів). Їх часто називають "ЗЕботами" – оскільки меседжі вони просувають ідентичні.

    Після перших місяців президентстсва Зеленського "ЗЕботи" надовго притихли, але в останні кілька місяців активізувалися:

    "Сталося це невдовзі після конфлікту навколо рішень Конституційного Суду в жовтні-листопаді 2020 року", – йдеться в матеріалі.

    "Але справжній "бенефіс" "ЗЕботів" почався в перших числах лютого, коли Зеленський своїм указом ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти Тараса Козака. В результаті було заблоковано три належні йому телеканали – NewsOne, ZIK та "112", – наголошують автори матеріалу.

    "Починаючи з кризи навколо Конституційного Суду, а особливо на піку скандалу із забороною телеканалів, в соцмережах спостерігається сплеск ботоферм. Особливо в фейсбуці та ютубі, трохи менше – в інстаграмі", – цитує видання політексперта Руслана Бортника.

    Однак в Офісі президента заперечують використання ботів.

    "Боти в середньостроковій перспективі – це нерозумно. Все швидко стає відомим і неефективним. ... Групи, схильні до хейту або компромату як єдиного способу політичної боротьби, цілком можуть використовувати ботів для того, щоб псувати нерви окремим суб'єктам або щоб поширювати фейки, підсвічувати дезінформацію. Цілком очевидно, що в Офісу президента немає і не може бути таких завдань. І взагалі, боти, компромати, скандали – це завжди дуже коротка історія, яка бумерангом виносить своїх же авторів і творців ", – наводить видання слова Михайла Подоляка, медійного радника голови Офісу президента.

    Проте, за даними ЗМІ, в Офісі президента не тільки вклалися в армію "ЗЕботів", а й і заручилися лояльністю лідерів думок, які просувають у соцмережах позитивні тези про владу.

    "В Офісі президента диверсифіковано підійшли до формування медійної політики. Блогери підсаджені на певні теми. Окремий пул ЛОМів хвалить "Велике будівництво" (під розповіді про чудові дороги виділені, до речі, чималі ресурси), інший – санкції, третій – особисто Зеленського", – зазначає видання.

    "ЛОМів контрактують на тривалій основі і постійно з ними працюють. Ціни різні, залежно від авторитетності ЛОМа і його кола спілкування. Банально – на кого підписаний, з ким у друзях. Щоб меседж дійшов до потрібної аудиторії. Іноді краще брати профільного лідера думок з двох тисяч передплатників, ніж десятисячника, який пише про все і ні про що", – міркує експерт з управління репутацією Борис Тизенгаузен.

    За його словами, пише видання, "зелені" експерти погодяться працювати і за 500-1000 доларів на місяць.

    "ЛОМ середньої руки, вхожий на ефіри телеканалів, може отримувати від 1000 до 3000 доларів щомісяця. Така ставка – приблизно за 10-20 виходів у ЗМІ і соцмережі з промовлянням заданих тез. А ось у ЛОМів серйозніших гонорари сягають десятків тисяч доларів", – пише видання.

    За даними ЗМІ, віднедавна в Офісі президента застосовують нову тактику заманювання ЛОМів. Блогерів і експертів не просто "контрактують", а й нагороджують державними посадами, щоб міцніше прив'язати до себе. В такому випадку на гонорарі вдається заощадити, адже зарплату їм платять із бюджету, крім того, у спікерів з'являється статус і багато хто готовий хвалити владу, щоб до неї наблизитися, роблять висновок автори.

    Як доказ, видання згадує про політолога Сергія Бикова, який останнім часом висловлюється точно за темниками Банкової і, подейкують, працює із заступником глави ОП Кирилом Тимошенком – радником заступника міністра фінансів.

    Відповідальною за роботу з лідерами думок ЗМІ називають Дарину Зарівну, прес-секретаря голови ОП. І зазначають, що саме Зарівна формує пули провладних експертів за різними категоріями: внутрішня політика, зовнішня політика, економіка і т. д. А Михайлу Подоляку ЗМІ приписують розроблення тез, які просувають "ЗЕботи" і "зеЛОМи" в соцмережах і на ефірах, а також кураторство "мережевих армій".

    Також у процесі розроблення темників задіяний аналітичний відділ Офісу президента і бек-офіс "Слуги народу", пишуть автори.

    Попередній матеріал
    Скільки вихідних українці матимуть у березні – перелік
    Наступний матеріал
    Весна дебютує поривчастим вітром та періодичними опадами – якої погоди чекати в перші дні березня
    Loading...