Володимир Зеленський
Володимир Зеленський Фото antikor.com.ua

"Серіал не зайшов": "відосіки" від Зеленського стрімко втрачають гладячів – дослідження

Читайте по-русски
Дослідження Інституту масової інформації виявило кілька тенденцій стосовно відео від Зеленського: головна – негативна для президента – втрата аудиторії з ліком на сотні тисяч і навіть мільйони

"Віртуальний кандидат" – так чинного українського президента Зеленського називали рік тому. Адже замість традиційної виборчої кампанії він вів комунікацію з виборцями через соцмережі, насамперед за допомогою відео. За рік на головній посаді країни в цьому мало що змінилося. Замість системного спілкування з журналістами – і далі відеозаписи: звернення, фільми, сюжети про нього, Зеленського. Усе, де можна щось обрізати, змонтувати, щось переписати.

Проте ця тактика вже дає збої. Дослідження Інституту масової інформації виявило кілька тенденцій "відосіків" від Зеленського. Головна з них – вкрай негативна для президента – втрата глядача. Йдеться про сотні тисяч і навіть мільйони.

Дослідження Інституту масової інформації охоплює відео, які Володимир Зеленський викладав у період із 1 січня 2019 по 30 квітня 2020 на своїх офіційних акаунтах у Facebook та Instagram. Свого Youtube-каналу Зеленський офіційно не має.

За згаданий період у Facebook він розмістив 110 відео. Усі вони зібрані на діаграмі нижче:

.
.imi.org.ua

У середньому у Facebook одне відео від Зеленського переглядали 433 тисячі користувачів (назвемо цей показник FB0). Середні показники для кожного місяця показані тут:

.
.imi.org.ua

Весь період дослідження дослідники умовно розділили на 3 частини, як зображено на діаграмі жовтим, зеленим та червоним.

  1. "Жовтий". Січень-березень 2019 року. Час президентської виборчої кампанії до першого туру включно. Протягом цього етапу відео Зеленського збирало аудиторію близьку до FB0. А сам Володимир активно викладав пости – загалом 39 відео з рекордом у січні – 18 відео. На цьому фоні виділяється відео від 7 березня 2019, яке подивилися 2,8 млн глядачів. Тоді кандидат заявив про прослуховування його офісу та підготовку проти нього кримінальних справ.
  2. "Зелений". Квітень 2019 – лютий 2020 року. Час другого туру виборів та перших місяців президентства. Цей етап можна поділити на три частини: Перша – квітень 2019-го: країна готується до другого туру, а потім очікує на офіційні результати. Цей місяць став рекордним за загальною кількістю переглядів відео. 15 відеопостів Зеленського набрали 13,2 млн переглядів (у середньому – 881 тис.). Друга – травень-вересень 2019-го: спочатку Зеленський заступає на посаду і ознайомлюється зі станом справ, потім Зе-команда те саме робила у парламенті та уряді. Протягом цих місяців Зеленський викладає значно менше відео у Facebook – лише 13, проте із показниками переглядів, вищими за FB0. У травні і вересні Зеленський розмістив лише по одному відео за місяць, кожне подивились 1 млн користувачів. Третя – із жовтня 2019 по лютий 2020: нова влада займається вже реальними справами і аж до перших значних проблем у команді Зеленського. За цей час середні перегляди відео менші за FB0, спостерігається тенденція до поступового зменшення аудиторії.
  3. "Червоний". Березень-квітень 2020. Пандемія COVID-19. Зеленський активніше публікує відеозвернення, та показники переглядів падають значно нижче за FB0. У квітні кожне відео дивилися в середньому на 315 тисяч осіб менше за FB0. Для порівняння, це близько 4,5 стадіонів НСК "Олімпійський".

В Instagram Зеленський втратив ще більше. Загалом тут він виклав 107 відео за весь період дослідження. Усі вони зібрані на цій діаграмі:

.
.imi.org.ua

У середньому в Instagram одне відео від Зеленського переглядали 2,4 млн користувачів (назвемо цей показник IG0). Середні показники для кожного місяця показані в діаграмі нижче:

.
.imi.org.ua

В Instagram Зеленського найбільшу аудиторію зібрало відео від 3 квітня 2019 зі зверненням до Порошенка щодо дебатів на стадіоні – 14,8 млн переглядів.

В іншому – тенденції в Instagram Зеленського схожі з Facebook. Найактивніше він викладав відео у "жовтій зоні", загалом – 43. Далі, у квітні 2019-го, – 15 відео, наступний "зелений" період – затишшя (11 відео за 5 місяців), і активний "червоний" період – по 9 відео у березні та квітні 2020–го.

А от із переглядами відео в Instagram помічено одну відмінність від Facebook: середня аудиторія відео в "червоній" зоні більша, ніж у "жовтій". У Facebook – навпаки.

Але так само у квітні 2020 відео Зеленського в Instagram збирають значно менше переглядів за IG0. Різниця – 663 тисячі або понад 9 "Олімпійських".

Якщо ж згадати, що ув найкращі місяці "зеленого" періоду президент збирав в Instagram більше як 4 млн глядачів, то рахунок втрат іде аж до 3 млн, кажуть в Інституті. Для порівняння: таку кількість голосів виборців Петро Порошенко набрав у першому турі президентських виборів-2019.

Серіал "Слуга народу. Звернення" не зайшов

З початком в Україні карантину через поширення коронавірусу Зеленський почав регулярно записувати відеозвернення. Їх транслюють на телеканалах, розміщують у соцмережі. Такий собі "серіал". Який стрімко втрачає глядачів.

На цій діаграмі дослідники зазначили динаміку переглядів згаданих звернень за датами. Для порівняння беруться дані з Facebook-сторінки Зеленського та Офісу президента:

.
.imi.org.ua

З діаграми добре видно, що провал "серіалу" стався вже на другий тиждень. Якщо перше звернення на Facebook-сторінці Зеленського 13 березня подивилися 786 тисяч осіб, то 20 березня у 4 рази менше – 194 тисячі.

На Facebook-сторінці ОПУ падіння 4 рази зафіксовано дещо пізніше: 23 березня, порівняно з 13 березня, – 408 тисяч і 1 млн 600 тисяч переглядів відповідно.

Зазначається, що далі падіння продовжилося на обох Facebook-сторінках і сягнуло 10-кратного показника.

З цієї тенденції випали лише два відео – від 26 березня (оголошення про запровадження надзвичайної ситуації – НС) та 18 квітня (привітання Зеленського з Великоднем).

За цей період відеозвернення на Facebook-сторінці Офісу президента в середньому мало аудиторію у 2,5 рази більшу, ніж на Facebook-сторінці Зеленського.

Однією з причин цього називають більшу кількість репостів відео зі сторінки ОПУ. Їх у середньому в 1,4 раза більше, ніж отримували відео на сторінці самого Зеленського. Також збільшення переглядів може бути за рахунок того, що відео ОПУ викладається в розділі Facebook Watc і вже алгоритм соцмережі пропонує це відео користувачам. Плюс ці відео за їхньою назвою видає Google-пошук.

В Instagram ситуація з "серіалом" відеозвернень Зеленського не така провальна. Хоча і тут втрата аудиторії визначається у мільйонах:

.
.imi.org.ua

Як бачимо, падіння переглядів звернень у Instagram Зеленського не таке стрімке, як у Facebook. Якщо перші звернення збирали 4-4,1 млн, то останнє в 2,7 рази менше – 1,5 млн. Проте в абсолютних числах це виглядає значно гірше – 2,5 млн осіб.

Від "Вована" до "Володимира Олександровича"

Під час цього дослідження виявлено ще одну тенденцію. Поступово кількість home-відео зменшувалася. Під home-відео маються на увазі непрофесійні зйомки, переважно на смартфон, зокрема, і селфі-камеру. Якщо у січні 2019 зафіксовано найбільше такоих відео – 14, то за останні 4 місяці Зеленський не виклав жодного подібного ролика. Тепер він надає перевагу офіційним зверненням та професійним зйомкам.

При цьому, якщо у Facebook у середньому більше переглядів збирали ролики з home-відео, то в Instagram – "офіціоз".

.
.imi.org.ua

The End

У соцмережах Зеленський має мільйони прихильників. У Facebook за ним стежать 1,1 млн осіб, в Instagram – читають 9,5 млн осіб. Але останні місяці він уже не збирає таких аудиторій свого відеоконтенту, який розміщує в соцмережі.

У Facebook із вересня 2019 він не досягає позначки 1 млн. А в Instagram за березень-квітень втрата глядачів сягнула 2,5 млн.

З огляду на весь період автори дослідження припускають, що зафіксоване падіння має природну складову. Під час виборів та в перші місяці після них в українців була завищена увага і до Зеленського, і до його команди. За кілька місяців інтерес, природно, зменшився. 

Але падіння переглядів протягом березня-квітня має іншу природу. "Відосіки" президента вже не вражають, "серіал" стає нецікавим. Що означають зафіксовані цифри падіння переглядів, експродюсер Зеленський, напевно, розуміє як ніхто інший. На телебаченні такі тенденції призводять до закриття проєктів. А в кіновиробництві – до відсутності грошей для зйомок сиквелів. Мало хто хоче вкладати гроші в картину, яка провалиться у прокаті.

І після багатьох років успішних проєктів у Зеленського, здається, починається "чорна смуга". Глядачі ігнорують його роботи. "Відосіки" провалюються у прокаті.

Попередній матеріал
У 2021 році економіка України відновиться на 5% – прогноз ЄБРР
Наступний матеріал
Не схоже на казку: Меган Маркл розкриє секрети королівського життя
Loading...