Ріст тарифів та маніпуляції з ГТС: екс-"слуга" Скороход розповіла, як у Раді "протягнули" не той закон Читайте по-русски

Верховна Рада 112.ua
Обіцянки про те, що договір із "Газпромом" забезпечить Україні найдешевшу ціну на газ за всю історію – це абсурд, адже ціна на нього впала в усьому світі

Намагання продати частину української ГТС, як і підвищення тарифів на газ для населення, не мають обґрунтованих підстав, адже ціни на блакитне паливо у світі падають. Про це в ефірі "Час: Online" на "5 каналі" заявила виключена зі "Слуги народу" народний депутат Анна Скороход.

За словами політика, під час голосування щодо газотранспортної реформи, у Верховній Раді видали один документ за інший, "протягнувши" не той законопроєкт, що розглядався в комітеті напередодні.

"На комітеті були сформовані правки, текст, а в залі був інший текст. За дві години нам роздають, я перечитую текст і розумію, що він не співпадає з тими домовленостями і концепціями, які були прийняті на комітеті. Мені закривали рота, тільки через 30 хвилин увімкнули мікрофон", – пояснила свою емоційну реакцію нардеп (Анна Скороход розплакалася в у залі парламенту під час голосування – 5.ua).

Ганна Скороход
Ганна Скороходскріншот

Підвищення тарифів на газ для населення

Вона додала, що в законопроєкт заклали норму, яка дозволяє підняти ціну на газ, через що суми у платіжках населення зростуть на 15-20%.

"Хоча підстав для підвищення немає, адже влітку було закачано газ за літньою ціною в газосховища. І цей газ забезпечує повністю населення України", – пояснила Скороход.

Продаж частини української ГТС

Вона зазначила, що нещодавно прийнятий Радою закон про анбандлінг (розділення однієї компанії на кілька за різними напрямками діяльності  – 5.ua) в тому вигляді, як він реалізується в "Нафтогазі", – "це просто схема", яка відкрила можливість продати частину української ГТС.

"Ми розділяємо на окремі компанії видобуток газу, транспортування і продаж. Насправді ж задіяно 5 чи 6 компаній-прокладок, операторів. Це знову схема", – сказала вона, при цьому зазначивши, що власне політика розділення продиктована директивою ЄС.

"Я не бачу нічого поганого (в анбандлінгу – 5.ua): це порушення монополії. Але одне – коли ви розділяєте, інше – коли хочете продати. Наприклад, ГТС хотіли на 49% продати", – додала Скороход.

Прийняття закону про анбандлінг
Прийняття закону про анбандлінгскріншот

Маніпуляції довкола договору з "Газпромом"

В той же час, вона переконана, що однорічний договір із "Газпромом", на якому, до речі, наполягає Росія, не є обов’язковим для забезпечення дешевого газу.

"Розповідати, що якщо ми укладемо договір із "Газпромом", у нас буде найдешевша ціна за всю історію – це абсурд", – зазначила нардепка, пояснивши, що ціна на газ упала в усьому світі.

"Ми в чомусь залежні від укладення договору з "Газпромом". Але те, що відбувається, – це маніпуляція. Тому що десь ідуть якісь домовленості, недомовки. А потім "Нафтогаз" випише собі чергову премію за те, що він поборов "Газпром", – сказала вона, назвавши умови, які ставить "Газпром" Україні, неприйнятними.

Фото Tut.by

Вона додала, що споживання газу Європою збільшилося. Тому "Північний потік-2" не зможе повністю задовольнити її потреби. Українська ГТС буде затребуваною, і для транспортування газу до Європи без неї не обійтися, впевнена Скороход.

Нині Росія тисне, аби підписати контракт з Україною на рік, але це невигідно. "Ми хочемо підписати на 10 років. Ми так само підняли ціну на транспортування (газу – 5.ua)", – сказала Скороход.

"Коли хотіли ГТС продати, мені закидали, що я "слуга "Газпрому". В чому? В тому, що я хочу трубу з газосховищами залишити в державній власності? Тому що казати, що "ой, нам потрібні інвестиції" – ГТС у нас у шикарному стані; "ой, потрібно, щоб зайшов інвестор" – та не потрібен інвестор, вона сама прибуткова. Просто під гаслом неприбутковості чи того, що треба інвестиції, чи що держава – поганий управитель (це взагалі для мене абсурд) хотіли продати шматок труби", – підсумувала вона.

Попередній матеріал
27 листопада – Куделиця, останній день перед Різдвяний постом: як відзначати й чого не можна робити
Наступний матеріал
"Тесть Європи" і будівничий Києва: спадок і загадки від Ярослава Мудрого