Володимир Зеленський
Володимир Зеленський 5 канал

Президентський проєкт змін до Конституції містить корупційні ризики – комітет

Читайте по-русски
Члени комітету вирішили, що треба чітко визначити, які саме регуляторні органи можуть створюватися президентом, та не допустити залежності керівника ДБР від глави держави

Корупційні ризики містить президентський проєкт змін до Конституції. Таке зауваження ухвалив парламентський комітет із питань антикорупційної політики.

Йдеться про проєкт змін до статті 106 Конституції України, яким пропонується закріпити за президентом право створювати регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро, а також призначати і звільняти директорів НАБУ та ДБР. Члени комітету вирішили, що треба чітко визначити, які саме регуляторні органи можуть створюватися президентом, та не допустити залежності керівника ДБР від глави держави.

"Ви можете, будь ласка, уточнити, в чому саме ви вбачаєте узурпацію влади? Тому що три основних зміни до цього законопроєкту полягають в тому, що, по-перше, зменшення чисельності кількості депутатів до 300, що, в принципі, на нашу точку зору, є логічним", – заявила член комітету антикорупційної політики, "Слуга народу", Галина Янченко. 

Також зауваження у членів комітету від "Європейської солідарності" і "Голосу" стосувалися проєктів змін до Конституції, якими пропонується зробити народ суб'єктом законодавчої ініціативи і виключити з Конституції положення про пряме таємне голосування на виборах.

"Щодо зменшення кількості депутатів, я можу сказати, що лише через дисциплінарну необхідність роботи депутатів скорочувати депутатський корпус – це недолуга річ. Тому що насправді це при нормі закону закритих пропорційних списків пропорційної виборчої системи створює загальні корупційні ризики, тому що дає можливість узурпувати владу окремими групами, які будуть мати можливість впливати на діяльність підконтрольних депутатів", – наголосила член комітету антикорупційної політики від "Європейської солідарності" Ірина Фріз.

Як повідомляв 5.UA, у комітеті Верховної Ради з правової політики та правосуддя виникла суперечка щодо можливості початку другої сесії парламенту з 3 вересня, адже розглядати зміни до Конституції у другому читанні можна лише на наступній сесії після першого читання.

Рада рада: найяскравіші реакції на ухвалення мовного закону – ФОТО

Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/
Прийняття мовного закону у Верховній Раді
/

 

Попередній матеріал
У Нью-Йорку 9-річна дівчинка без ніг вийде на подіум Тижня моди
Наступний матеріал
Непоправна втрата на Донбасі: бойовики вбили 24-річного українського військового

Верховна Рада затвердила склад фінансового комітету – список депутатів

Ухвалювали до третьої ночі: як завершилося перше засідання Ради – сюжет

З парламентського дня до парламентської ночі: як депутати надважливі рішення ухвалювали – сюжет

У Раді ухвалили в першому читанні закон про скасування депутатської недоторканності

Верховна Рада призначила нового генерального прокурора

Парламент погодив звільнення Луценка