Засідання КСУ щодо звільнення очільника КМДА
Засідання КСУ щодо звільнення очільника КМДА "5 канал" / Олена Соловйова

КСУ розглядає конституційність права президента звільняти і призначати очільника КМДА (оновлено)

Читайте по-русски
У залі суду присутній і сам очільник столиці Віталій Кличко

Велика палата суддів Конституційного Суду України розпочала розгляд справи за поданням 51 народного депутата, які просили КСУ роз'яснити, чи має право президент звільняти обраного міського голову з посади голови Київської міської державної адміністрації та призначати нового.

Як передає кореспондентка "5 каналу" Олена Соловйова, у залі присутній і сам очільник столиці Віталій Кличко. Представники президента та Верховної Ради наразі відсутні, тож розглядати справу вирішили без них.

Оновлено. До ухвалення рішення в закритому режимі перейшов Конституційний суд. Результати оприлюднять на офіційному сайті суду. У відкритій частині засідання взяли участь представники депутатів, які спрямували подання. А це 51 парламентар.

Вони посилаються на попереднє рішення Конституційного суду 2003 року. Тоді Феміда постановила, що очолювати столичну адміністрацію має міський голова. Також наголошують і на тому, що столиця має особливий адміністративний статус, тож норма, що президент може звільняти голову КМДА до припинення його повноважень на неї не поширюється.

Мер Києва Віталій Кличко, зі свого боку заявив, що юридичних підстав для його звільнення та розмежування влади у столиці немає. А от представників президента та Верховної Ради не було. Не змогли прийти, мовляв, бо беруть участь у засіданні Верховної Ради.

Запросили на засідання і експертів, зокрема, доктора юридичних наук. Він зазначив, що у конституції немає конкретних відповідей на питання що містяться у поданні.

"КС уже висловлювався з приводу того, що тільки мер може очолити КМДА. А з 2003 не змінювалося це
 те що зараз - не можна призначати нового голови КМДА через припинення повноважень президента", – зауважив представник суб'єкта права на конституційне подання Володимир Бондаренко.

"Конституція прямої відповіді не дає. Президент не зобов'язаний відповідно до норм конституції призначати головою КМДА мера, але при цьому не може на свій розсуд вирішувати цю дію", – наголошує доктор юридичних наук Богдан Калиновський.

"Двовладдя може призвести до хаосу і колапсу в управління міста і буде нести загрози реалізації очікувань у місті. Це стосується призначення керівників департаментів і бюджету", – переконує Київський міський голова Віталій Кличко.

Слід зазначити, що йдеться про ст. 7, ч. 7 ст. 20, п. 12, 15, 16 ч. 1 ст. 92, ч. 1-5 ст. 118, ч. 2 ст. 133, ч. 1-4 ст. 140, ч. 2 і 4 ст. 141 Конституції України.

Нагадаємо, законопроєкт № 1027 "Про внесення змін до ст. 81 Конституції України (щодо додаткових підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України)" був зареєстрований у Верховній Раді 29 серпня – одним із перших, поданих шостим президентом. А вже 2 вересня комітет ВР з питань правової політики рекомендував парламенту винести його на порядок денний другої сесії і направити на розгляд КСУ.

Попередній матеріал
Мешканці прифронтового Гранітного бояться виходити на вулицю і розповіли чому – репортаж із фронту
Наступний матеріал
Рада продовжила дію закону про особливий статус Донбасу
Loading...