leopolis.news

ФМУ: нам необхідні гарантії прозорої тарифної політики від "Укрзалізниці"

    Оскільки тарифи вже одноразово були підняті на 15%, наступного року їх пропонується залишити без підвищення

    Підвищення тарифів на вантажні перевезення на 15% з 31 жовтня передбачає низку інших домовленостей, досягнутих між бізнесом і Кабінетом Міністрів. Про це свідчить проект меморандуму між Федерацією роботодавців України (ФРУ), "УЗ", Міністерством інфраструктури та Державної регуляторної службою України, повідомляє Minprom.

    Як відомо, в "Укрзалізниці" нинішній розмір індексації тарифів на перевезення вантажів називають компромісним рішенням. Утім, реальний компроміс має на увазі під собою цілий комплекс домовленостей між бізнесом і державою, відтак тарифи держмонополії є лише об'єктом для обговорення серед низки інших умов.

    Так, у тексті меморандуму, який наразі доопрацьовується сторонами, зазначається, що 2018 року підвищення тарифів "УЗ" на вантажоперевезення повинно скласти 0%. Однак керівництво компанії забуло згадати про це в момент оголошення про підвищення тарифів на вантажоперевезення. На той момент керівництво УЗ отримало текст документу на підпис і вже встигло ознайомитися з його змістом.

    Натомість, в.о. "Укрзалізниці" Євген Кравцов запевнив, що всі гроші, отримані від нинішнього підвищення вантажних тарифів на 15%, будуть акумулюватися УЗ на спеціальному рахунку виключно для інвестицій, про які залізничники будуть звітувати.

    "Цей важливий пункт також міститься в проекті меморандуму і є частиною домовленостей. Але не менш важливо, що п 2.1. даного документа передбачає наступне: "Сторони погоджуються, що протягом всього 2018 року не здійснено ніяких підвищень тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, а також не буде здійснено жодних інших аналогічних або альтернативних дій, які можуть привести до підвищення плати за перевезення вантажів залізничним транспортом (зокрема, але не виключно, таких як індексація, зміна коефіцієнтів, зміна безпосередньо ставок або окремих складових тарифу, зборів)", - зазначається у повідомленні.

    Глава Федерації металургів України Сергій Біленький вважає, що УЗ прагне видати бажане за дійсне, говорячи про "компромісне рішення".

    "Підвищення вантажних тарифів на 15% не підтримали ані Федерація роботодавців України, ані Європейська бізнес-асоціація, ані Американська торгова палата", - наголосив він.

    Крім того, стало відомо, що у ході діалогу з УЗ представники бізнесу пропонували інше рішення: підвищити тарифи з 1 листопада на 11,3% і, ймовірно, ще на 4,5% - в наступному році. Тобто загальне підвищення повинно було скласти 15,8%.

    Утім, оскільки тарифи вже одноразово були підняті на 15%, наступного року їх пропонується залишити без підвищення.

    "Саме це є компромісною позицією, навколо якої держава і бізнес знайшли точки дотику і зараз намагаються оформити її шляхом підписання меморандуму. Нам необхідні гарантії прозорої тарифної політики на найближчі кілька років і над цільовим використанням коштів "Укрзалізницею". Ми не підтримуємо просто підвищення, яке змушує абсолютну більшість промислових підприємств затягнути паски, щоб створити тепличні умови для монополіста", - зауважив глава Федерації металургів України.

    Своєю чергою у ФРУ підтвердили, що бізнес пропонував керівництву УЗ підвищити тарифи на вантажоперевезення на 11,3%, а наступного року - розглянути можливість індексації, залежно від економічної ситуації в країні - рівня інфляції та інших показників.

    "Тим не менш, за рішенням уряду тарифи були підвищені на 15%. Ми поважаємо це рішення, але пропонуємо вважати, що це разове підвищення за 2017-2018 роки. І таким чином, у 2018 році утриматися від підвищення вантажних залізничних тарифів - не тільки шляхом індексації, але і побічно, за рахунок змін розрахункових коефіцієнтів, індексів і окремих складових тарифу ", - пояснив глава ради ФРУ Дмитро Олійник.

    Зауважимо, що остаточне рішення про утримання меморандуму і часу його підписання, повинен прийняти Кабінет міністрів України.

    Попередній матеріал
    На трасі Київ-Чернігів невідомі в масках обстріляли вантажівку і викрали сейф із грішми
    Наступний матеріал
    Рейтинг Forbes: стало відомо ім'я найвпливовішої жінки світу
    Теги:

    "Укрзалізниця" дискримінує промисловців - ЗМІ

    Металурги просять Гройсмана, щоб "Укрзалізниця" працювала справедливо

    Зарплати чиновників "Укрзалізниці" повинні бути підкріплені ефективністю – голова ФМУ