Ще до пандемії коронавірусу індустрія e-learning радувала темпами зростання. А під час локдауну користувацький інтерес до ресурсів виріс ще сильніше. Разом зі зростанням ринку збільшується і конкуренція всередині нього. Зарубіжні компанії частіше стали робити ставку на технології. Їх використання у поєднанні з аналітикою і гнучким підходом до учнів стали відмінною рисою цієї галузі. Разом із засновником та генеральним директором онлайн-школи англійської мови JustSchool Ігорем Фурманенко ми поговорили про тренди в цій сфері в Україні на найближчий рік.
1. Гейміфікація
Елемент гри в навчанні робить курс більш цікавим і стимулює учнів проходити його швидше. Особливо це стосується дитячих занять. Крім того, завдяки гейміфікації урок краще запам'ятовується. Ви певно з більшою ймовірністю порадите такі курси друзям або знайомим, тому що їх було набагато цікавіше проходити, ніж "класичні", в яких використовуються схеми і шаблони.
2. Інтуїтивний інтерфейс
У майбутньому система дистанційного навчання повинна бути максимально інтуїтивною, щоб користувач безпосередньо не звертав увагу на перевірку його знань. Наприклад, у США і країнах Заходу навіть з'явилася нова спеціальність — Experience Designer. Під цією професією мається на увазі перетин кількох сфер. Це і ID (instructional design), тобто педагогічний дизайн, UX (user experience design), тобто користувацький досвід, і UI (user interface and visual design), тобто правила розробки користувальницького інтерфейсу і графічного дизайну. Але, все ж, основна функція у Experience Designer – донести інформацію до користувача, наприклад, за допомогою відео або соціального навчання. Важливо розуміти, що це не просто дизайн в його звичайному розумінні, а спроба дізнатися потреби своїх клієнтів і відповідати їм.
3. Штучний інтелект
Штучний інтелект вже міцно влаштувався в індустрії онлайн-навчання в США, західних країнах, Китаї, і потихеньку почав впроваджуватися в країни, що розвиваються, в тому числі і в Україну. Він допомагає користувачеві отримувати персоналізовані рекомендації. Також до ШІ можна віднести чат-ботів, які вже досить давно використовуються в інших сферах (маркетингу, продажах, соціальних мережах) і починають застосовуватися в сфері e-learning. Чат-боти можна використовувати не тільки для імітації взаємодії з викладачем, але і для створення рольових ігор всередині.
4. Віртуальна реальність
Разом з системами навчання починають змінюватися і самі навчальні матеріали. Адже навчання – це не тільки розумовий процес, а й емоційний. Саме тому важливо створювати контент, який буде максимально залучати користувача. На даний момент набирають популярність VR-відео-ролики, зняті з кутом огляду 360°, які можна дивитися через окуляри віртуальної реальності або без них.
5. Big data analysis
Такий спосіб аналітики допомагає збирати різні дії кожного користувача під час курсу: Його план розвитку, особливості навчання, успішність і багато іншого. Через те, що це досить масштабний пласт інформації – не всі стандартні бази даних здатні впоратися з ним. Big data analysis допомагає структурувати, а після чого надавати дані про ці дії провайдерам. Таким чином, можна відстежувати успішність по кожному користувачеві онлайн-курсу і коригувати навчання під його можливості та особливості.