У Благодійному фонді "Карітас-Київ" проєкт розпочався в березні 2022 року і вже наближається до свого завершення.
Проєктом було передбачено охопити близько 10 200 тисяч бенефіціарів за усіма напрямами роботи. Цей показник був досягнутий вже через пів року реалізації і на сьогодні значно перевищує кількість. Його допомогою скористалися бенефіціари з-поміж ВПО, які переїхали до м. Києва та Київської області, а також місцеві жителі цих регіонів.
Загалом у проєкті залучено понад 20 працівників разом з адміністративним персоналом.
Проєкт за підтримки ECHO реалізується в Україні на чотирьох локаціях мережі Карітасів: "Карітас-Київ", "Карітас-Донецьк у м. Дніпро", "Карітас Коломия" та "Карітас Івано-Франківськ".
Детальніше про напрями проєкту та їх реалізацію в БФ "Карітас-Київ" розповіла його координаторка Ірина Веремейчук:
– Основна цільова аудиторія проєкту – внутрішньопереміщені особи (80%). Місцеве населення (15%) та особи в транзитному стані (ті, хто евакуювався із місця останньої дислокації, не пізніше, ніж за 7 днів) – 5%.
Також ми маємо визначені категорії вразливості бенефіціарів:
- самотні мати чи батько;
- багатодітні сімʼї;
- вагітні жінки та матері, які виховують дітей до 2-х років;
- одинокі особи похилого віку 60+;
- люди з інвалідністю чи сім'я, у якій є особа з інвалідністю;
- важкохворі люди.
"Ці категорії ми враховуємо при наданні допомоги в межах проєкту. Першочергово отримують допомогу ті бенефіціари, хто має дві або більше категорій вразливості. Якщо закриваються потреби цих бенефіціарів, і є можливість надати допомогу іншим потребуючим, обов'язково беремо запити в роботу", – розповіла координаторка.
Проєкт поєднує в собі декілька напрямів роботи: гуманітарну складову, соціально-психологічну підтримку постраждалих осіб, роботу з дітьми та роботу з громадами.
Соціально-психологічна та гуманітарна допомога надається в проєкті в межах діяльності Кризового центру. До нього залучені такі фахівці як адміністратор приймальні, кейс-менеджер, кризовий консультант, юрист, психолог та соціальні працівники.
Робота Кризового центру зосереджена на вирішенні соціально-побутових та психологічних питань, які виникають у бенефіціарів.
"Усе починається з приймальні. Оператор приймає дзвінок від бенефіціара і з'ясовує у чому полягає запит. У залежності від запиту, адміністратор направляє людину до того чи іншого фахівця. Запитів зазвичай дуже багато. За місяць ми отримуємо від 6 до 8 тисяч звернень", - розповідає пані Ірина.
В тому випадку, коли фахівець розуміє, що існує загроза життю, або здоров'ю людини, - спрацьовує кризовий консультант. Протягом 10 днів триває супровід бенефіціара у кризового консультанта. Перші дні фахівець допомагає забезпечити нагальні потреби в їжі, охороні здоров'я, забезпечує, за потреби, безпечні умови проживання тощо. Зазвичай після завершення кризового супроводу, далі з випадком працює кейс-менеджер.
Кейс-менеджер здійснює комплексний соціальний супровід бенефіціарів протягом 3-6 місяців. Фахівець допомагає у вирішенні комплексу життєвих труднощів, з якими стикнувся бенефіціар. Складається так званий індивідуальний план ведення випадку, під час якого фахівець та клієнт співпрацюють задля покращення життєвої ситуації останнього. Для прикладу це може бути допомога у відновленні втрачених документів, сприяння в отриманні медичних послуг чи оформленні соціальних виплат та інше.
Особливістю роботи Кризового центру є його комплексний підхід. Окрім кризового консультанта та кейс-менеджера, бенефіціар може скористатися послугами психолога та юриста, а також отримати базову гуманітарну допомогу.
Ще однією складовою роботи Кризового центру була гуманітарна допомога, яка містила сімейні харчові набори, гігієнічні набори 3 видів: індивідуальна базова гігієна, гігієна для дітей віком до 3 років та гігієна для осіб з інвалідністю. Окрім цього також була допомога у вигляді цільових грошових грантів на харчові продукти та на засоби гігієни.
Грошові гранти почали реалізовувати в середині серпня 2022 року. Загалом було виплачено 6364 гранти. Обов'язковою умовою для надання допомоги у вигляді кеш-гранту мала бути наявність у бенефіціарів двох чи більше категорій вразливості. Також ті, хто вже отримав гуманітарні набори, не могли отримати грошову допомогу.
Натуральну гуманітарну допомогу у вигляді наборів отримали близько 4000 осіб. Соціальні працівники організовували видачі допомоги у Карітасі, а також здійснювались виїзди в ті громади, які постраждали від активних бойових дій, та громади, у яких розмістилася велика кількість ВПО. Загалом було реалізовано 3000 харчових наборів та 3800 гігієнічних наборів.
Ще однією важливою складовою проєкту ECHO є напрям роботи з дітьми. Він реалізується за допомогою створення Просторів, дружніх до дітей (ПДД).
"Нашою метою було охопити 800 унікальних дітей, – розповідає Ірина Веремейчук. – У серпні цього року ми перевищили цей показник. Метою створення Простору дружнього до дитини передбачалося, що волонтери та аніматори будуть працювати з емоційним станом дітей в укриттях, шелтерах, станціях метро, тобто там, де люди масово перебувають під час повітряних тривог. Оскільки з часом в Києві безпекова ситуація дещо змінилася, і з'явилося багато сімей ВПО з дітьми, було прийнято рішення розширювати локації ПДД. Станом на сьогодні маємо 15 постійних локацій в місті Києві та одну локацію в Фастові. Їх роботу координують четверо фахівців, які залучені до проєкту: координатор Простору дружнього до дитини, соціальний педагог, аніматор та дитячий психолог.
Також, у цьому напрямі активно працює менеджер по роботі з волонтерами, який власне займається пошуком та залученням волонтерів. Власне, значна частина локацій ПДД функціонує внаслідок роботи волонтерів. Ми забезпечуємо усіма необхідними матеріалами та засобами ті заходи, які проходять в межах напряму. Деякі волонтери також вносять свій власний ресурс. Протягом тижня на наших локаціях проходять від 20 до 25 різноманітних занять. Наприклад, дітки вчать англійську мову, займаються з психологом, проводяться уроки малювання, оригамі, підготовка до школи, відкриті еко та творчі майстерні для діток та багато іншого. Попри те, що проєктом передбачено відвідування дитиною занять один чи два рази, діти відвідують заходи частіше. Це є більш ефективним процесом у роботі з дітьми, та дає більш сталий результат. Діти потребують цієї підтримки. І, власне, батьки також. Партнерами в реалізації цього напряму є міські бібліотеки, VcentriHUB, районні соціальні служби, музеї, парафіяльні громади. Також є волонтери-майстри, які мають своє приміщення і діляться ним з нами".
До напряму роботи з громадами залучені такі фахівці як менеджер по роботі з волонтерами та фасилітатор громад. Метою цього напряму є активізація громад, залучення їх до спільних заходів, спрямованих на покращення умов життя. Зокрема, у проєкті цей напрям дозволяє реалізовувати гуманітарну складову поза межами Києва. Таким чином, допомога та послуги стають більш доступними тим, хто не може самостійно відвідати наш офіс та безпосередньо скористатися послугами Фонду.
Станом на 25.12.2022 бенефіціари отримали допомогу від наших фахівців у такій кількості:
- фасилітатор громад – 510 осіб;
- кризовий консультант – 199 осіб;
- кейс-менеджер – 312 осіб;
- юрист – 351 особа;
- дитячий та дорослий психолог – 685 осіб;
- оператор кол-центру – 9066 осіб;
- бенефіціари Простору дружнього до дитини – 1178 осіб;
- кеш-гранти на гігієну та продукти – 1727 осіб;
- продуктові набори – 3000 осіб;
- набори індивідуальної гігієни – 3000 осіб;
- набори гігієни дітям та людям з інвалідністю – 800 осіб.
Загалом 20214 бенефіціарів отримали допомогу від БФ "Карітас-Київ" в межах проєкту за підтримки ECHO.
Проєкт завершиться 15 січня.
З приводу отримання додаткової інформації та коментарів, організації інтерв'ю звертайтесь до пресслужби фонду.
КОНТАКТИ
Пресслужба БО "Карітас-Київ"
063-412-61-32
Читайте новини БО "БФ "Карітас-Київ" на таких ресурсах:
Офіційний сайт організації http://www.caritas.kyiv.ua
Довідка про організацію:
Благодійний фонд "Карітас-Київ" працює з 1992 року – за цей період десятки тисяч потребуючих людей отримали соціальні послуги, гуманітарну допомогу, психологічну та юридичну опіку. Діяльність фонду зосереджена на мешканців Києва та 5 областей: Київської, Чернігівської, Черкаської, Житомирської та Вінницької; меншою мірою охоплюються інші регіони України.
"Карітас-Київ" є частиною світової спільноти Caritas з понад 120-річним досвідом та масштабом роботи в більш як 200 країнах світу, офіційним представництвом в ООН, Раді Європи й Організації африканської єдності.
Діяльність здійснюється на християнських засадах і цінностях, але незалежно від віросповідання, соціального становища особи, якій надається допомога, її етнічного походження, статі, віку.
Команда "Карітасу-Київ" налічує близько 35 працівників і понад 100 волонтерів, які залучені у різні проєкти та ініціативи. В Україні загалом сьогодні працюють понад 1500 співробітників та волонтерів у 37 регіональних організаціях Карітасу України.
В "Карітасі-Київ" на цю мить діють:
✔Соціальна, гуманітарна, психологічна та юридична підтримка ВПО та постраждалого від війни місцевого населення.
✔ Робота з дітьми, молоддю і сім'ями (кризовими, малозабезпеченими, неповними, багатодітними, з проблемами узалежнення): надання первинної матеріальної допомоги, соціальні послуги, харчування, психологічна підтримка, футбольний клуб, навчальні заходи, клуби самодопомоги, юридичні та інформаційні консультації, ігрова кімната для наймолодших, мінібібліотека, комп'ютерний клас, літні табори, краєзнавчі мандрівки.
✔ Домашня опіка для осіб з інвалідністю, невиліковно хворих і одиноких людей похилого віку: медична допомога (вимірювання тиску, приймання ліків, уколи, інші медичні послуги), соціальна допомога (вироблення документів, представлення інтересів в державних структурах, сплата комунальних платежів), допомога по господарству (купівля продуктів, прибирання у квартирі, приготування їжі), догляд за тілом, психологічна підтримка, випозичання реабілітаційного обладнання, інформаційно-консультаційні послуги.
✔ Центр по роботі з дітьми та сім'ями, які стали свідками насильства та змушені покинути рідні домівки: індивідуальні та групові консультації, майстер-класи, розвивальні заняття, арттерапія, тренінги і семінари для батьків.
✔ Програма миробудування: психологічне консультування, групи психосоціальної підтримки, соціальний супровід, тематичні тренінги, сприяння соціальних і громадських ініціатив, участь в кіноклубах, танцювальних заняттях і театральної групи.
✔ Консультативний центр з протидії торгівлі людьми: психологічна і матеріальна допомога, сприяння у розшуку зниклих за кордоном людей, консультації з питань виїзду за кордон, заходи з протидії торгівлі людьми.
✔ Благодійні акції, зимова мобільна кухня, інформаційні кампанії, культурні заходи, літні табори.
Серед основних донорів і партнерів:
◾ Caritas Ukraine ICF | МБФ "Карітас України".
◾ Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), Програма розвитку ООН (UNDP), Дитячий фонд ООН (UNICEF), Федеральне Міністерство Економічної Співпраці та Розвитку Німеччини (BMZ).
◾ Католицька Служба Допомоги США (Catholic Relief Services), CNEWA (Catholic Near East Welfare Association), Лицарі Колумба в Україні, Карітас України, Українська Греко-Католицька Церква, Карітас Німеччини, Карітас Австрії, Реновабіс.
◾ Європейська бізнес-асоціація, METRO, Монделіс Україна, "Київстар", Uklon, Le Boutique, "Галнафтогаз", Sandoz, "Укрпошта", Uber, Київенерго, Cargill Ukraine, Еонія, Biosphere, Львівська Майстерня Шоколаду, пекарні "Волконський", "Фудбенк".
◾ Державні соціальні служби, "Право на здоров'я" (HealthRight International), "Ла Страда" (La Strada), Львівська Освітня Фундація (Lviv Education Foundation), Магнолія ТВ та інші.