Айсберг A68
Фото naked-science.ru

Від Антарктиди відколовся величезний айсберг і оголив унікальну приховану екосистему

Біологи поспішають вивчити стародавні живі організми, що були сховані під кригою протягом останніх 120 тис. років

У липні 2017 цього року від антарктичного льодовика Ларсена відколовся величезний, найбільший із зафіксованих, айсберг A68 – площею близько 5,8 тис. кв. м і масою понад 1 трлн тонн. Він настільки великий, що вчені впевнені – його відділення призведе до прискорення танення льодів та кліматичних змін всього регіону. Проте біологи вбачили у цьому раптову унікальну можливість – вивчити стародавні живі організми, що були сховані під кригою останні 120 тис. років, передає "Naked Science" із посиланням на видання "Nature".

Британська антарктична експедиція (BAS) готується вже на початку 2018 року направити в область розміщення колишньої ділянки А68 дослідницьке судно. А на 2018 та 2019 роки плануються експедиції відповідно південнокорейських і німецьких полярників: вчені поспішають розпочати роботу перш до того, як зовнішнє середовище змінить стан унікальних екосистем.

"Не так просто мобілізувати дослідницькі зусилля, це вимагає чималих грошей, та й виділення судна організувати нелегко, особливо за такий короткий термін. Але той факт, що безліч груп намагається якомога швидше вирішити ці проблеми, показує, що можливість відкрилася дійсно рідкісна", – запевняє морський біолог з BAS Сьюзен Грант.

Дивіться також фотогалерею:

Підкорення світових екранів: У Страсбурзі стартував тиждень українського кіно "Україна у фокусі"
Депутати достроково зняли з посади міського голову Миколаєва