newscientist.com

Вчені виявили "міні-галактики", які порушують закони Стандартної моделі фізики

Темна матерія в них взаємодіє незвичним способом

Вчені заявили про те, що невеликі спіральні галактики, які були виявлені останнім часом, порушують постулати Стандартної моделі фізики, оскільки темна матерія в них не тільки притягує видиму, але і взаємодіє з нею іншим чином. Висновки вчених були опубліковані в журналі MNRAS, повідомляє "Дзеркало тижня".

Темна матерія – загадкова субстанція, на частку якої припадає приблизно 75% маси матерії Всесвіту. Як правило, у кожній галактиці темної матерії в 8-10 разів більше, ніж видимої, і саме вона тримає зірки разом. Більшість учених припускає, що частинки темної матерії, так звані "вімпи", навряд чи взаємодіють з видимою матерією якось інакше, окрім як за допомогою гравітації.

Тепер же дослідники знайшли докази того, що це не зовсім так, спостерігаючи за нещодавно відкритими карликовими галактиками в околицях Чумацького Шляху. Ці галактики схожі за своєю формою і властивостями на Чумацький шлях, однак вони в десятки і навіть сотні разів менше, ніж наша Галактика.

Спостереження за рухом зірок всередині і на околицях трьох десятків таких "міні-галактик" розкрили незрозумілий феномен – виявилося, що форма згустків темної матерії в таких зоряних мегаполісах збігалася з тим, як виглядали самі галактики. Схожі ефекти існують і в більш великих галактиках, однак подібний розподіл темної матерії в них пояснювалося раніше астрофизическими процесами, які можна описати в рамках існуючих сьогодні уявлень про будову Всесвіту. Подальші спостереження за невеликими галактиками, на думку вчених, допоможуть зрозуміти, як саме порушується Стандартна модель і якими властивостями володіє темна матерія.

Як повідомляв 5.ua, астрономи NASA відкрили дивовижну галактику-"франкенштейна"