timenews.in.ua

Вчені виявили органічний барвник, що сповільнює старіння шкіри

Метиленовий синій виявився здатний сповільнювати старіння шкіри

Вчені заявили про те, що метиленовий синій – поширений органічний барвник і медичний препарат для зовнішнього застосування – здатний сповільнювати старіння шкіри. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Scientific Reports, пише "Дзеркало тижня".

За словами вчених, метиленовий синій продовжує життя фібробластам, клітинам, що виробляють колаген. З віком у шкірі виробляється чимдалі менше колагену і дедалі більше ферментів, які його руйнують. Але метиленовий синій зміг уповільнити цей процес.

У ході дослідження вчені працювали зі зразками шкіри, які були отримані від здорових людей середнього віку, літніх людей у віці близько 80 років і молодих людей з прогерією – генетичним захворюванням, що викликає прискорене старіння організму. Крім того, вони використовували зразки штучної шкіри, що імітує епідерміс людини. З'ясувалося, що при дії метиленового синього фібробласти навіть у людей похилого віку утворювалися набагато краще. Штучна шкіра стала товще і почала утримувати більше води. Крім того, ефект не був тимчасовим – зміни у клітинах збереглися і після закінчення експерименту.

Науковці також відзначають, що необхідна концентрація метиленового синього не така висока, щоб пофарбувати шкіру у синій колір, тому вони сподіваються на те, що надалі речовину можна буде використовувати для уповільнення старіння шкіри. Раніше повідомлялося про те, що вчені знайшли білок, введення якого допоможе зупинити старіння. Випробування на мишах підтвердили, що введення в організм "омолоджуючого" білка помітно покращує фізичний стан тварин. Також у літніх гризунів різко знижувалися шанси померти від серцевих захворювань. Дане відкриття дає людям надію на те, що вони зможуть жити довше.

Україна не буде подавати нові позови до ЄСПЛ проти Росії: стало відомо чому