dozor.kharkov.ua

У США вчені вперше видалили код ВІЛ із ДНК живого організму

ДНК уражених ВІЛ клітин через два тижні після введення в них специфічної системи CRISPR/cas9 виявилися "чистими" – без смертоносного коду

Використовуючи популярну зараз технологію редагування генів CRISPR/cas9, група молекулярних біологів під керівництвом Камела Халілі з Темпльського університету у Філадельфії вперше в історії зуміла вирізати з ДНК живої клітини ділянку від вірусу ВІЛ. Про результати експерименту йдеться в публікації в журналі Gene Therapy, а коротко про історичну подію повідомляє прес-реліз на сайті університету, повідомляє "Ліга.Новости".

Раніше вчені продемонстрували, що метод CRISPR/cas9 можна використовувати для видалення вірусних послідовностей безпечно для клітини-хазяїна, але випробування досі проводилися тільки в культурі клітин у пробірці – in vitro. Тепер доведено ефективність технології на живому організмі – in vivo.

Як піддослідних тварин біологи використовували трансгенних щурів і мишей. Для впровадження модифікованої під видалення генів ВІЛ системи CRISPR в організм був використаний аденовірусний вектор – молекули з вмістом необхідного нуклеотидного коду і генами білка Cas.

Через два тижні аналіз геномів показав, що ділянка ВІЛ була вирізана з ДНК практично з кожної тканини. При цьому було показано, що кількість вірусної РНК значно знизилася в лімфоцитах і лімфовузлах.

Відомо, що вірус імунодефіциту людини здатний вбудовувати власні гени в геном клітин імунної системи господаря, перепрограмовуючи його.

Як повідомляв 5.ua, 7 жовтня 2016 року Нобелівську премію з хімії присудили за дослідження "ремонту" ДНК.

NYT: Путін силою "вибиває" своїй країні статус "супердержави", але краще б зайнявся економікою