Бурштин, коштовне каміння
Бурштин, коштовне каміння Depositphotos

В українському бурштині знайшли невідомий вид древніх жуків – фото

Читайте по-русски
Зразок бурштину виявився дуже якісним і досить прозорим, щоб у деталях розглянути анатомічні особливості комахи

Учені з України та Росії дослідили фрагмент бурштину із рівненського родовища і виявили в ньому невідомий раніше вид комах. Результати дослідження опубліковані в журналі Invertebrate Zoology.

Науковці описали новий вид жуків-сховоїдів Telmatophilus sidorchukae часів еоцену, геологічного періоду, який закінчився 39 млн років тому. Ця знахідна дозволила відновити ранні етапи еволюції роду комах Telmatophilus. Вважається, що знайдений жук є найдавнішим представником виду.

Telmatophilus sidorchukae
Telmatophilus sidorchukaeМГУ

Представник українського Інституту зоології імені Шмальгаузена Євген Перковський разом зі співробітником Зоологічного музею МГУ Георгієм Любарським вивчили фрагмент рівненського бурштину із жуком, знайденого в заплаві річки Веселуха. Зразок виявився дуже якісним і досить прозорим, щоб у деталях розглянути анатомічні особливості комахи.

Бурштин цінне джерело палеонтологічної інформації. У ньому нерідко знаходять фрагменти стародавніх рослин, добре збережених комах та інших безхребетних, а іноді навіть частини тіл більших тварин.

Найбільш відомим є балтійський бурштин. Рівненський бурштин фахівці називають південним аналогом і датують епохою пізнього еоцену – майже 40 млн років тому. Дослідження українських зразків почалися відносно недавно, проте вже дозволили описати кілька нових видів комах: жуків, сетчатокрилих (Neuroptera) і верблюдок (Raphidioptera).

Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram. Дивогляд 5.UA – канал, де живуть тільки лайтові новини. Релаксуймо разом!

NASA збирається полетіти на астероїд, який коштує більше, ніж уся економіка Землі